کارگاه‌های آموزشی روز هفتم جشنواره؛

فردین خلعتبری و دو سینماگر دیگر از تجربه‌های خود می‌گویند

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۰۶:۴۱:۳۳
کد خبر: ۱۱۸۶۸۸۵
فردین خلعتبری و دو سینماگر دیگر از تجربه‌های خود می‌گویند
فردین خلعتبری،‌ فولکر شلوندورف و زینب آتاکان، در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، در قالب برگزاری کارگاه مجازی تجربیات خود را با علاقه‌مندان به اشتراک می‌گذارند.

به گزارش برنا؛  فردین خلعتبری آهنگساز، فولکر شلوندورف از آلمان و زینب آتاکان از ترکیه در کارگاه‌های هفتمین روز از سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور می‌یابند.

فردین خلعتبری، متولد ۱۳۴۳، در نوشهر آهنگساز و نوازنده پیشکسوت است. وی تاکنون آهنگسازی فیلم‌های زیادی از جمله «کما»، «به رنگ ارغوان»، «چتری برای دو نفر»، «گل یخ»، «کیفر»، «پستچی سه بار در نمی‌زند»، «ترکش‌های صلح»، «لطفا مزاحم نشوید» و سریال‌های «شب دهم»، «مدار صفر درجه»، «طلسم شدگان»، «برادر» و ... را برعهده داشته است.

فولکر شلوندورف، متولد 1939، در ویسبادن از مدرسان سینما است. او جوایز معتبری ازجمله، اسکار و نخل طلا برای «طبل حلبی»، به‌دلیل دستاوردهای هنری و انسانی در مجموعه آثارش، جایگاهی رفیع در پانتئون سینما دارد. شلوندورف، از چهره‌‌های تصمیم‌ساز در پایه‌ریزی سینمای نوین آلمان است و در سال 2006، ریاست هیئت داوران بین‌الملل فجر را برعهده داشت و با کارگاه «انگاره هویت در سینما»، در سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارد. 

زینب آتاکان، متولد استانبول از گروه فیلم و تلویزیون دانشکده هنرهای زیبا در دانشگاه مرمره فارغ‌التحصیل شده است. او پس از 1994، کارش را در شرکتی که به‌صورت مشترک تأسیس کرده بود، ادامه داد. آتاکان در سال 1999، به صنعت فیلمسازی روی آورد و تولید پروژه‌های بین‌المللی فیلم را آغاز کرد. وی در سال 2007، اوزینو فیلم را تأسیس کرد. در سال 2010، جایزه بهترین تولیدکننده اروپایی آکادمی فیلم اروپا به آتاکان اعطا شد. او نایب رئیس اوا ــ شبکه سمعی و بصری زنان اروپا ــ است و در سال 2014، جایزه بیلگه اولگاچ از بنیاد فمینیستی جاروی پرنده را دریافت کرده است. او به‌عنوان تهیه‌کننده فیلم «خواب زمستانی» در شصت‌و‌هفتمین جشنواره فیلم کن، نخل طلا را دریافت کرد. عضویت در آکادمی علوم و هنرهای سینمایی  AMPAS، آکادمی فیلم اروپا  EFA، آکادمی صفحه آسیا و اقیانوس آرام APSA و... را در کارنامه کاری خود دارد.

 همچنین هر روز فیلم دو کارگاه اول در نخستین سانس سالن شماره ۲ پردیس چارسو اکران می‌شود که برای تماشای آن باید از سایت سینماتیکت بلیت تهیه‌ شود.

این کارگاه‌های مجازی به ترتیب از ساعت ۲۰:۳۰، ۲۲ و ۲۳:۳۰ از طریق صفحات اینستاگرام جشنواره جهانی فیلم فجر، اینستاگرام باشگاه مخاطبان جشنواره، کانال آپارات جشنواره، سایت جشنواره پخش می‌شود و برای عموم علاقه‌مندان به سینما به‌صورت رایگان در دسترس است. شادمهر راستین، مدیریت بخش کارگاه‌ها را برعهده دارد و سحر عصر آزاد به‌عنوان کارشناس در این بخش حاضر است.

سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.

نظر شما