سفیر مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر مطرح کرد؛

توجه به سوژه‌های اجتماعی، وجه تشابه سینمای ایران و مجارستان!

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۱۲:۳۸:۲۰
کد خبر: ۱۱۸۷۱۹۵
توجه به سوژه‌های اجتماعی، وجه تشابه سینمای ایران و مجارستان!
سفیر مجارستان در حاشیه سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، سینمای اجتماعی ایران را شبیه به آثار سینمای اجتماعی مجارستان توصیف کرد.

به گزارش برنا، زولتان وارگا هاسونیچ، سفیر مجارستان در تهران، با حضور در پردیس سینمایی چارسو و ضمن تماشای فیلم سینمایی «نور طبیعی» به کارگردانی هموطنش دنژ ناگ، اظهار کرد: شباهت‌هایی میان موضوعاتی که فیلم‌های ایرانی به آن می‌پردازند و اکثر آثاری که در مجارستان ساخته می‌شود، وجود دارد. اکثر تولیدات این دو سینما، روی موضوعات اجتماعی تمرکز دارند و از این لحاظ شباهت‌هایی با همدیگر دارند و ممکن است که مردم ایران، آثار مجارستانی را دوست داشته باشند و مفاهیمی را که در دل کار قرار دارد، به خوبی درک می‌کنند.

او که به دلیل مسافرت کاری نتوانسته بود از روزهای ابتدایی در جشنواره حضور پیدا کند و آثار کشورهای مختلف را تماشا کند، درخصوص فیلم‌های ایرانی که پیش از این به تماشای آن‌ها نشسته است، عنوان کرد: فیلم‌های زیادی دیدم که نام همه آنها در ذهنم نیست، ولی فیلم‌های «شهر زیبا»، «باران» و «دریا و ماهی پرنده» آثاری هستند که نام‌شان در خاطرم مانده، چون از لحاظ مضمون، مرا تحت‌ تأثیر قرار دادند.

سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.

نظر شما