کمیسیون ملی یونسکو از نقاشی‌های کودکان حیدرآباد با موضوع شیراز حمایت می‌کند

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۲۱:۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۱۸۸۰۳۹
کمیسیون ملی یونسکو از نقاشی‌های کودکان حیدرآباد با موضوع شیراز حمایت می‌کند
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: کمیسیون ملی یونسکو از نمایشگاه نقاشی های کودکان حیدرآباد هند با موضوع شیراز حمایت می‌کند.

 به گزارش روی خط رسانه برنا،حجت الله ایوبی در حاشیه برگزاری نمایشگاه «رنگی از شرق» با تاکید بر اینکه این نمایشگاه برای کمیسیون ملی یونسکو در ایران حائز اهمیت است، گفت: این نمایشگاه نشان دهنده آموزش گفتگو با فرزندان با زبان فرهنگ، هنر، رنگ و نقاشی است که به عنوان یک اقدام بنیادین فرهنگی شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه در برگزاری این نمایشگاه یک اندیشه بلند و پرمعنا وجود دارد، افزود: بسیار خوشحال شدم شهر شیراز با مدارس حیدرآباد همکاری می‌کند، دانش آموزان این مدارس با علاقه نسبت به شیراز و میراث فرهنگی آن مطالعه و بررسی کردند و ماحصل آن برگزاری نمایشگاه نقاشی این کودکان بود.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: جای بسی خرسندی است که مدیران شهرداری شیراز به فرهنگ، هنر و سرمایه فرهنگی توجه می‌کنند.

ایوبی در خصوص همکاری با شهرداری شیراز درخصوص اقدامات فرهنگی گفت: همکاری‌های فراوانی با شیراز داشتیم و خواهیم داشت چون بیشترین آثار ثبت شده جهانی به ویژه در حوزه میراث ناملموس مربوط به استان فارس و شیراز است.

وی خاطرنشان کرد: کار با کودکان به معنای ساختن روابط آینده بین دو کشور ایران و هندوستان است که این ارتباط پیشینه بسیار کهن نیز دارد.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران ضمن تقدیر از عملکرد اداره امور بین الملل اداره کل ارتباطات شهرداری شیراز تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه در برقراری صلح و دوستی بین دو کشور نقشی ارزنده دارد.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه «رنگی از شرق» به همت شهرداری شیراز و با همکاری سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد هندوستان برگزار شد. همزمان با آئین شب خاتم و ادب، از بین ۲۰۰ اثر خلق شده توسط کودکان و نوجوانان حیدرآباد، بیش از ۴۰ اثر در باغ جهان نما به نمایش درآمد. همچنین این آثار برای بازدید عمومی نیز در گالری ایستگاه مترو نمازی اکران می‌شوند.

پیشینه برگزاری این نمایشگاه به برگزاری وبیناری به مناسبت روز جهانی گردشگری برمی‌گردد که مهرماه سال ۱۳۹۹، به همت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد هند و با حضور مسئولان و مدیران شهری و استانی برگزار شد. این نشست مجازی بسترساز شروع گفت‌وگو و ارتباط مسئولان دو شهر و زمینه‌ساز مذاکراتی شد که امید است پس از عبور جهان و دو کشور هند و ایران از بحران کرونا سلسله جنبان شکل‌گیری روابط همه‌جانبه بین دو تمدن کهن باشد.

در این جلسه آقای ماهیشوار رائو یکی از مخاطبان هندی حاضر در جلسه و فعال اجتماعی، فرهنگی و فیلمساز با توجه به علاقه‌ای که به شیراز و جاذبه‌های بی‌بدیلش پیدا کرده بود دست به ابتکاری جالب زد و تصمیم گرفت زیبایی‌های شیراز را به کودکان و نوجوانان هندی معرفی کند.

وی که سابقه‌ای طولانی در ترویج فرهنگ صلح و دوری از خشونت دارد با مراجعه به چند مدرسه از آن‌ها خواست تا رنگی روی کاغذهای سفید بزنند و آن‌چه از شیراز جنت مکان می‌دانند به نقش آورند. نقاشی‌های این نمایشگاه که با انگشتان کودکان و نوجوانان حیدرآباد ترسیم شده هر یک در خود نشانی از شیراز و ایران شکوهمندمان دارد.

منبع: ایمنا

نظر شما