به جودی فاستر تعلق گرفت؛

نخل طلای افتخاری «کن» برای بازیگر راننده تاکسی

۱۴۰۰/۰۳/۱۳ - ۰۸:۵۳:۲۲
کد خبر: ۱۱۸۸۰۵۶
نخل طلای افتخاری «کن» برای بازیگر راننده تاکسی
جودی فاستر بازیگر سرشناس فیلم های «سکوت بره ها» و «راننده تاکسی» جایزه نخل طلای افتخاری «کن» را دریافت می کند.

به گزارش برنا؛ جودی فاستر ستاره مطرح سینمای جهان جایزه نخل طلای افتخاری جشنواره «کن» را دریافت می کند. این بازیگر برنده دو جایزه اسکار همچنین به عنوان مهمان افتخاری در مراسم افتتاحیه جشنواره حضور می یابد.

این جایزه افتخاری پیش از این به سینماگران بزرگی چون ژن مورو، برناردو برتولوچی، جین فوندا، ژان پل بلموندو، مانوئل دی اولیویرا، ژان پیر لئو، انیس واردا و آلن دلون تعلق گرفته است.

جشنواره کن در بیانیه اهدای این جایزه به فاستر گفت: جودی فاستر بازیگر و کارگردان و تهیه کننده برنده دو جایزه اسکار این جایزه را برای سیر درخشان هنری اش دریافت می کند او شخصیتی منحصر به فرد دارد که متعهدانه به مسائل زمانه ما توجه می کند.

پیش از این اسپایک لی به عنوان رییس هیات داوران فستیوال معرفی شده است. فیلم افتتاحیه جشنواره نیز «آنت» ساخته لئوس کاراکس با بازی آدام درایور و ماریون کوتیار خواهد بود.

جودی فاستر نیز در بیانیه ای درباره این جایزه گفت: من به فستیوال کن خیلی مدیون هستم، این جشنواره زندگی من را کاملا تغییر داد.

جودی فاستر اولین بار سال ۱۹۷۶ در سن ۱۳ سالگی با فیلم «راننده تاکسی» مارتین اسکورسیزی راهی کن شد. این فیلم در آن سال جایزه نخل طلایی بهترین فیلم را دریافت کرد.

تیه ری فرمو دبیر جشنواره کن نیز از جودی فاستر به عنوان هنرمندی یاد کرد که هیچگاه نوآفرینی را در وجود خودش متوقف نکرده است.

جشنواره کن امسال بین روزهای ۶ تا ۱۷ جولای برگزار می شود.

فیلم های حاضر در این جشنواره قرار است فردا پنجشنبه ۳ ژوئن معرفی شوند.

نظر شما