مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان خراسان رضوی:

سینما هویزه با اکران فیلم خارجی رکورد فروش در روزهای کرونا را شکست

۱۴۰۰/۰۴/۲۸ - ۰۴:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۹۵۳۲
سینما هویزه با اکران فیلم خارجی رکورد فروش در روزهای کرونا را شکست
حسن پهلوانی با اشاره به اینکه در شرایط حاضر اکران فیلم‌های خارجی می‌تواند به کمک سینماها بیاید تأکید کرد که سینما هویزه روز جمعه با اکران فیلم خارجی رکورد فروش در روزهای کرونا را شکست.

حسن پهلوانی مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: با توجه به اینکه 5 فیلم در عید نوروز اکران شد و پس از آن هیچ فیلم جدیدی بر پرده سینماها نمایش داده نشد و استقبال از فیلم‌های سینمایی و میزان فروش بلیت در حال حاضر به حداقل رسیده است و با وجود اینکه انتظار داشتیم در عید فطر هم چند فیلم جدید اکران شود متأسفانه این اتفاق رخ نداد و وضعیت به مراتب بدتر از قبل شد.

پهلوانی خاطرنشان کرد: چند روز پیش اکران فیلم‌های خارجی را در مشهد امتحان کردیم که با استقبال بسیار خوبی مواجه شدیم. روز جمعه سینما هویزه رکورد فروش در روزهای کرونایی را شکست. در این روز نیمی از فروش بلیت مربوط به فیلم‌ خارجی بود و به نظر من می‌شود در این شرایط که صاحبان آثار سینمایی علاقه‌ای به اکران فیلم‌هایشان ندارند می‌شود چراغ سینما را روشن نگاه داشت.

او افزود: فیلمی که اکران کردیم فیلم سینمایی «احضار 3» بود که مجوز آن را از موسسه بهمن سبز گرفته بودیم و واقعاً استقبال بسیار خوبی را شاهد بودیم. به نظر من مشکل امروز سینمای ما کرونا نیست و مشکل اصلی امروز نبود خوراک و فیلمی جدید برای سینماها است. امروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به هیچ‌وجه دغدغه ابتلای افراد به کرونا وجود ندارد و مشکل اصلی نبود خوراک برای سینماها است که کسی حاضر نیست فیلمش را در این شرایط اکران کند.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان خراسان رضوی تأکید کرد: مسابقات فوتبال ایران می‌توانست مخاطبان بسیاری به سینماها بیاورد اما پس از درخواست ما برای مجوز اکران از فدراسیون فوتبال صدور مجوز را به پرداخت حق پخش منوط کردند و به همین دلیل مجوز برای دو بازی اول ایران صادر نشد و بعد ما از اماکن استان‌ها اقدام کردیم که مجوزهای لازم صادر شد، بازی سوم در سینماها پخش شد و بازخورد خوبی هم داشتیم اما در نهایت بازی چهارم با وجود اینکه بلیت‌های زیادی فروخته شده بود به دلیل شرایط انتخاباتی کشور مجوز چند ساعت مانده به برگزاری بازی باطل شد.

او در پایان گفت: سالن‌های 2 و 4 سینما هویزه را باز کردیم و پس از استقبال بالا سینما آفریقا هم باز شد و ظرفیت به طول کامل فروش رفت اما متأسفانه به همان دلیل که مطرح کردم اکران بازی‌ها ملغی شد. اکران بازی‌های مهم فوتبال می‌تواند به عنوان یک مسکن برای سینماها در این شرایط عمل کند و امیدوارم مسئولان مربوطه برای انجام این اتفاق اقدام کنند. متأسفانه در حال حاضر سینماگران ترجیح می‌دهند فیلم‌هایشان را پس از پایان شیوع کرونا و تزریق واکسن اکران کنند و به نظرم برای تشویق آن‌ها می‌توان طرح‌هایی را در نظر گرفت که فیلم جدید هم در شرایط حاضر اکران شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز