در رادیو فرهنگ؛

معرفی کوچکترین قهوه خانه دنیا در « هفت اورنگ»

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۱۳:۳۵:۵۲
کد خبر: ۱۲۰۳۵۳۸
معرفی کوچکترین قهوه خانه دنیا  در « هفت اورنگ»
برنامه "هفت اورنگ" امروز چهارشنبه ۱۶ تیرماه باموضوع بررسی پیشینه و چرایی ثبت ملی قهوه خانه حاج علی درویش در بازار تهران از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به گزارش برنا؛ در برنامه «هفت اورنگ» که به معرفی ثبت ملی و جهانی میراث ناملموس ایران زمین اختصاص دارد امروز یکی از جالب ترین و تازه ترین و در عین حال قدیمی ترین جاذبه های گردشگری تهران قهوه خانه حاج علی درویش که به تازگی به ثبت ملی نیز رسیده است معرفی می می شود .

 حاج کاظم درویش صاحب قهوه خانه، از گردشگران خارجی بسیار استقبال می کند و با چای خوش طعم و دلچسب از آن ها پذیرایی می کند و در قهوه خانه خود از آنها عکس یادگاری میگیرد و خاطرات شیرین آنها را ثبت می کند.

این قهوه خانه در سال ۱۲۹۷ توسط پدر حاج کاظم یعنی حاج علی مبهوتیان تاسیس شد و هم اکنون توسط حاج کاظم اداره می شود. از جمله هنرهای زیبای این قهوه خانه ترمه های رنگی و شیشه های منبت کاری شده است . این قهوه خونه علاوه بر این که محل مناسبی برای نوشیدن چای می باشد یک مکان فرهنگی و تاریخی محسوب می شود.

گفتنی است در این قهوه‌خانه ۲ متری خبری از قلیان نیست. صندلی هم برای نشستن نیست و اگر می خواهی در قهوه خانه حاج علی درویش چای بگیری او می تواند فقط میزبان دونفر باشد و نفر سوم باید بیرون بایستد ‌و به‌عنوان کوچکترین قهوه خانه ثبت ملی شده است .

برنامه هفت اورنگ را به همت  گروه ادب و هنر ساعت ۱۲:۰۰ به تهیه کنندگی حسین رحمانی، اجرای کارشناسی حامد موسوی،  برروی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز