در رادیو فرهنگ؛

آیین سپاس از مردم شناس ایرانی در شبکه رادیویی

۱۴۰۰/۰۴/۱۸ - ۰۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۳۷۰۱
آیین سپاس از علی بلوکباشی فرهنگ شناس و مردم شناس کشورمان جمعه از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به گارش برنا؛ رادیو فرهنگ در برنامه « ایین سپاس» جمعه ۱۸ تیرماه با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی  بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی علی بلوکباشی مردم شناس برجسته، مولف و مترجم را پخش می کند .

مراسم بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی علی بلوکباشی چهارشنبه  ۹ تیرماه ۱۴۰۰ در فضای مجازی برگزار شد.

در این برنامه سخنان حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ، ناصر فکوهی استاد انسان شناس و دانشگاه تهران،  حمید رضا دالوند عضو هیأت علمی پژوهشکده زبان شناسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی پخش می شود .

علی بلوکباشی پس از دریافت دانشنامه کارشناسی ارشد در رشته «زبان‌شناسی همگانی و زبان های باستانی» دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران در ١٣۴٩ش به انگلستان سفر کرد و در دانشگاه آکسفورد به تحصیل مردم‌شناسی پرداخت.

پژوهش در زمینه «مردم‌نگاری و فرهنگ عامه» ایران و مطالعات تخصصی درباره ساخت های اجتماعی، اقتصادی، هنری و فرهنگی و نظام های ایمانی و عقیدتی در جامعه‌های شهری و ایلی ـ عشایری از عمده‌ترین فعالیت های این استاد برجسته در چند دهه گذشته بوده است.

او هم اکنون، عضو شورای عالی علمی دائرۀالمعارف بزرگ اسلامی ، مدیر بخش مردم‌شناسی دفتر پژوهش های فرهنگی و عضو شورای اجرائی فرهنگنامه کودکان و نوجوانان است و با برخی از مؤسسات و مراکز علمی ـ پژوهشی کشور همکاری دارد.

علاقمندان می توانند« آیین سپاس» را ساعت ۱۲:۰۰ به تهیه کنندگی معصومه سادات علوی نکو روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز