معرفی کتاب؛

«بیا با جغدها درباره دیابت تحقیق کنیم» تک‌گویی‌های عجیب انسان‌هایی با تفکرات خنده‌دار

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۰۵:۲۲:۱۱
کد خبر: ۱۲۰۴۱۸۷
«بیا با جغدها درباره دیابت تحقیق کنیم» تک‌گویی‌های عجیب انسان‌هایی با تفکرات خنده‌دار
«بیا با جغدها درباره دیابت تحقیق کنیم» مجموعه‌ای از یادداشت‌های خنده‌دار و جستارهای طنزآمیز نویسنده است که به صورت داستانی نوشته شده‌اند.

به گزارش برنا، «بیا با جغدها درباره دیابت تحقیق کنیم» نوشته دیوید سداریس اثری است که خواننده‌اش را با گردشگری کنجکاو آشنا می‌کند و به مسائلی اشاره می‌کند که شاید مخاطب پیش‌تر هیچ‌گاه به خنده‌دار بودن آن‌ها توجه نکرده است. از مشکلاتی که یک دندانپزشک در فرانسه با آن سر و کله می‌زند گرفته تا شکل عجیب و غریب دستشویی‌ها در پکن. از عادات غذایی پرنده‌های کمیاب استرالیایی تا طبیعت بکر کارولینای شمالی.

در این کتاب تک‌گویی‌هایی را از آدم‌هایی عجیب و غریب می‌خوانیم که با تفکرات خنده‌دارشان ما را به دنیای متفاوتشان دعوت می‌کنند.

منتقدان این کتاب را که در سال ۲۰۱۳ منتشر شده بود به شدت تحسین کردند.

دیوید سداریس ۶ دسامبر ۱۹۵۶ ‌در بینگهمتون، نیویورک متولد شد اما در حال حاضر در لندن زندگی می‌کند. او نویسنده، طنز پرداز و برنامه‌ساز مشهور رادیو است. عمده شهرتش را مدیون داستان‌ها و نوشته‌های طنزش است که درباره زندگی شخصی خودش نوشته است و در آن‌ها از مسایل مختلف اجتماعی صحبت می‌کند.

دیوید سداریس در نوشته‌هایش از مسائلی همچون بزرگ شدن در خانواده‌ای از طبقه‌ای متوسط در حومه شهر رالی، زندگی خانوادگی‌اش، تجربه زندگی در فرانسه و انگلستان، زندگی با شریک زندگی‎‌اش، هیو همریک، پیشینه و فرهنگ یونانی، تجربه مشاغل مختلف، تحصیلات و... می‌گوید.

از میان آثار منتشر شده از سداریس می‌توان به کتاب‌های بالاخره یه روزی قشنگ حرف می‌زنم، مادربزرگت را از اینجا ببر، بیا با جغدها درباره دیابت تحقیق کنیم و کالیپسو اشاره کرد.

بخش‌هایی از کتاب:

 اتصال کوتاهی بین مغز و زبان من برقرار است، به همین خاطر جمله ی «نمی خوام ریخت هیچ کدومتون رو ببینم» به شکل «خب، شاید. حتما. فکر کنم می فهمم چی میگی» بیرون می آید.

در ابتدا، زمخت بودن زبان آلمانی ناراحتم کرد. وقتی کسی یک تکه کیک سفارش می داد، انگار که داشت واقعا دستور می داد و می گفت: «کیک رو ببر و با صورت روی زمین دراز بکش.»

آیفون 2 به آیفون 3 رسید، اما من آیفون 4 یا پنج را نگرفتم چون دارم برای آیفون 7 صبر می کنم که از منبع موثقی شنیده ام می شود از آن به عنوان یک شوکر هم استفاده کرد. این یعنی می توانم یک وسیله کمتر همراه داشته باشم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز