«سینمای کیارستمی» سوژه نردبان شبکه مستند شد

۱۴۰۰/۰۴/۱۸ - ۱۳:۴۹:۱۷
کد خبر: ۱۲۰۴۲۲۶
«سینمای کیارستمی» سوژه نردبان شبکه مستند شد
برنامه «نردبان» در جدیدترین قسمت خود به مناسبت درگذشت عباس کیارستمی سراغ دوستان و نزدیکان این کارگردان رفته و سینمای او را روایت کرده است.

به گزارش برنا، پنجاهمین قسمت از برنامه تلویزیونی «نردبان»، جمعه، 18 تیرماه روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

این قسمت از نردبان یاد و خاطره کارگردان فقید، عباس کیارستمی را به مناسبت سالگرد درگذشت او گرامی می‌دارد. 14 تیرماه سالروز فوت عباس کیارستمی، کارگردان باسابقه سینمای ایران است. فعالیت چنددهه‌ای او در سینمای ایران، ساخت ده‌ها فیلم سینمایی و مستند و دریافت جوایز بین‌المللی متعدد او را تبدیل به یکی از چهره‌های تاثیرگذار سینمای ایران کرده است.

نردبان این هفته سراغ جمعی از دوستان و همکاران این کارگردان رفته تا روایتی متفاوت از او ارائه دهد. در این قسمت، دوربین نردبان به شهر لاهیجان سفر کرده و گفت‌وگویی متفاوت با احمد میراحسان، مستندساز و دوست نزدیک عباس کیارستمی دارد. میراحسان درباره مشخصات و ویژگی‌های سینمای کیارستمی، سوژه‌یابی او در مستندسازی و ... صحبت می‌کند.

در بخش دیگر برنامه، امید بلاغتی و پیروز کلانتری درباره عباس کیارستمی صحبت کرده و مروری ریز و دقیق و آثار او دارند.

در قسمت دیگر برنامه، کارگاه تجربه با نمایش آثاری از ارول موریس و بیل نیکولز روی آنتن می‌رود و بخش دوم از «و اینک مستند» درباره ارسن ولز پخش می‌شود.

 «نردبان» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند به فیلم و عکس مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت 18 روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

نظر شما