در برنامه «مشاور»؛

مبانی روانشناختی تحکیم خانواده ایرانیان خارج از کشور

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۱۱:۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۲۰۴۴۷۷
مبانی روانشناختی تحکیم خانواده ایرانیان خارج از کشور
دکتر افروز؛ روانشناس مجرب و استاد برجسته و ممتاز دانشگاه تهران، میهمان برنامه مشاور هستند.

به گزارش برنا؛ نهاد «خانواده» یکی از اصیل ترین و قدیمی ترین نهادهایی است که اجتماع بشری آن را تجربه کرده. اساس‌ یک‌ جامعه سالم‌ را خانواده‌های‌ سالم‌ می‌سازد. هر فردی‌ در خانواده‌ای‌ به‌ دنیا می‌آید، بزرگ‌ می‌شود و تکامل‌ می‌یابد. این‌ خانوادة‌ سالم‌ است‌ که‌ انسان‌ سالم‌ پرورش‌ می‌دهد.

خانواده سالم‌، خانواده‌ای‌ است‌ که‌ به‌ نیازهای‌ همه‌جانبۀ اعضای‌ خود در گستره حیات‌ توجه‌ دارد و سعی‌ می‌کند به‌ انتظارها و نیازهای‌ آنان‌ به‌ شیوه‌های‌ درست‌ پاسخ‌ دهد. خانوادة‌ سالم‌، خانواده‌ای‌ است‌ که‌ در اندیشۀ‌ پرورش‌ انسان‌های‌ رشید است‌ و انسان‌های‌ رشید، کسانی‌ هستند که‌ به‌ رشد همه‌ جانبه‌ نایل‌ شده‌اند. بدیهی‌ است‌ برای‌ نایل‌ شدن‌ به‌ رشد همه‌ جانبه، توجه به نیازها و‌ آموزش‌ همه‌ جانبه‌ ضروری است‌. زندگی در غربت این ضرورت را بیشتر نمایان می کند و به جرات می توان گفت: ایرانیان خارج از کشور بیش از همه به این انسجام نیازمند هستند.

همزمان با حلول ماه دی الحجه و سالروز پیوند آسمانی و ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، و به مناسبت این ایام فرخنده، میزبان دکتر غلامرضا افروز روانشناس و استاد ممتاز دانشگاه تهران با موضوع مبانی روانشناختی تحکیم خانواده ایرانیان خارج از کشور، هستیم.

مجموعه برنامه های مشاور، با پرداختن به موضوعات حقوقی و امور ایرانیان خارج از کشور، یک شنبه ها ساعت 21:45 به وقت تهران از شبکه جهانی جام جم پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز