در بازدید رئیس ساترا و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از آومیک مطرح شد؛

حمایت از کسب و کارهای حوزه صوت و تصویر فراگیر

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۱۱:۴۱:۳۸
کد خبر: ۱۲۰۴۹۷۳
حمایت از کسب و کارهای حوزه صوت و تصویر فراگیر
رئیس ساترا و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ریاست جمهوری و از مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (آومیک) بازدید کردند.

به گزارش برنا؛ دکتر سید محمدصادق امامیان، رئیس ساترا، دکتر اصغرنوراله‌زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ریاست جمهوری، دکتر فریبا میراج مدیر واحد تحقیق و توسعه و امور بین‌الملل صندوق کارآفرینی امید، سیدحسین مسیح‌پور، معاون تنظیم بازار و توسعه کسب وکار ساترا؛ یوسفیان، مدیر تحقیقات بازار و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید، همتی، مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و جمعی از همراهان‌ از مجموعه مرکز نوآوری رسانه‌های صوت وتصویر فراگیر وشتاب‌دهنده‌ها و برخی استارتاپ‌های مستقراز جمله رسانیوم، اینووان، برش و تنظیم‌یارکه بخش‌هایی از آومیک هستند بازدید کردند.

سید صادق امامیان؛ رئیس ساترا:

اتصال نهادهای حامی در راستای تسهیل فعالیت مجموعه‌های ساترا باید فراهم شود

امامیان در بازدید از آومیک گفت: در حال حاضر حدود 60 درصد ترافیک رسانه‌ای کشور را رسانه‌های خارجی به خود اختصاص داده‌اند؛ هراندازه رسانه‌ها وتولیدکنندگان محتوا داخلی رشد کنند در مجموع به نفع کشور است.

او افزود: امروزه تکنولوژی باید در خدمت کمک به حاکمیت در تنظیم‌گری و نظارت باشد و تیم‌ها و گروه‌های خلاق و دارای ایده و نوآور باید ضمن فراهم نمودن کمک به حاکمیت، تلاش کنند صنعت صوت و تصویر فراگیر را نیز یاری دهند؛ در این راستا  رویکر ما به عنوان بخشی از حکمرانی رسانه‌ای کشور به این موضوع اختصاص دارد، چه میزان رسانه داخلی داریم و تا چه اندازه این رسانه‌ها قدرتمند هستند که در جهت تحقق همین هدف و تقویت و تحکیم بخشی رسانه‌های داخلی، سال گذشته مرکز نوآوری آومیک را با رویکرد شکل‌گیری اکوسیستم نوآوری، حول و حوش صنعت رسانه‌ای کشور تاسیس کردیم.

امامیان تاکید کرد: شاید این اقدام ارزشمند که در آستانه یک سالگی خود قرار دارد با واقعیت و مقصود مدنظر فاصله داشته باشد، اما تلاش داریم با ارزیابی دقیق نقاط ضعف و تقویت قابلیت‌های مرکز بتوانیم چشم‌انداز این صنعت را در کشور به خوبی ترسیم نماییم.

در حال حاضر بخشی از پلتفرم‌های بزرگ یک سیستم نوآوری درون اکوسیستم خود دارند و از این ظرفیت بهره‌مند می‌شوند که پیشنهاد می‌شود در جلسه دیگری این رسانه ها مورد بازدید هیات صندوق کارآفرینی و امید قرار گیرد. طبعا برای اعمال حاکمیت مطلوب نیازمند ایده و طرح نو هستیم و ساترا با کمک اندیشکده حکمرانی شریف ضمن دریافت و بومی‌سازی، آخرین مقررات و راهکارهای روز نهادهای مرتبط در سایر کشورها، مطالعات عمیق سیاست‌پژوهی را مبنای تصمیمات خود قرار داد. ما در کنار تکنولوژی‌هایی که تنظیم‌گری را فراهم می‌کنند خواستار شرکت‌هایی مستقل هستیم که هرکدام از این شرکت‌ها، خودشان تنظیم‌گر هستند.

رئیس ساترا بیان کرد: یکی از مجموعه‌هایی که تاکید داریم باید از آنها حمایت شود همین اندیشکده‌ها هستند و ما در حال حاضر شاهد تحولی هستیم که با کمک بخش خصوصی در لایه های سیاست‌پژوهی و در کنار آن تکنولوژی حاکمیت توانسته ایده های ارزنده را تبدیل به عملیات و اجرایی سازی کند.

امامیان در پایان ضمن تشکر از برپایی این نشست مفید و حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی و امید وهیات همراه، افزود: یکی از مأموریت‌های اصلی معاونت تنظیم بازار و توسعه کسب وکار ساترا و به‌طور مشخص اداره کل توسعه کسب وکار و تسهیل‌گری، فراهم نمودن زمینه اتصال و همکاری نهاد و مجموعه‌های حامی با رسانه‌ها و تولیدکنندگان محتوای صوت و تصویر فراگیر است.

دکتر اصغر نوراله‌زاده؛ مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ریاست جمهوری:

کسب وکارهای رسانه‌های حوزه صوت و تصویر فراگیر حمایت مالی می‌شوند

در ادامه این بازدید نوراله‌زاده بیان کرد: ضمن تشکر از میزبانی شایسته ساترا، این بازدید را زمینه‌ساز آشنایی با مجموعه وسیعی از فعالیت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها درحوزه رسانه دانست.

او اظهار داشت: این بازدید در نگاه به تامین مالی و توسعه ظرفیت‌های این نوع کسب و کارها تاثیرات بسزایی خواهد داشت و در نوع برنامه‌هایی که قصد تدارک آنها را داریم قطعا بسیار موثر خواهد بود.

نوراله‌زاده گفت: در طول سال‌های گذشته تلاش کرده‌ایم برای حمایت از این نوع کسب و کارها ظرفیت‌هایی در صندوق ایجاد کنیم که در اصلاحیه اساسنامه نیز فرصت‌هایی برای مشارکت ایجاد شده است تا به عنوان یک نوع شتاب‌دهنده به این کسب و کارها عمل نماییم و این شکل از مشارکت با رویکرد تسهیل‌گرایانه و میان‌مدت است.

او تاکید کرد: یکی دیگر از محورهای همکاری صندوق با ساترا  مشارکت در ایجاد نهاد تأمین مالی تخصصی ویژه کسب وکارهای رسانه‌ای در قالب یک صندوق است که آمادگی داریم نسبت به راه‌اندازی آن اقدام نماییم.

نوراله‌زاده در پایان تنظیم تفاهم‌نامه جامع همکاری مشترک با ساترا در اسرع وقت و بر اساس محورهای اشاره شده را مورد تأکید قرار داد.

سیدحسین مسیح‌پور؛ معاون تنظیم بازار و توسعه کسب وکار ساترا:

این بازدید به منظور حمایت از رسانه‌ها و محصولات آنهاست

مسیح‌پور نیز در بخش دیگری از این بازدید مشترک بیان کرد: یکی از ماموریت‌های ما در ساترا نحوه تامین منابع و حمایت از کسب و کارهایی است  که در صنعت صوت و تصویر و زنجیره وابسته آن، نقش مهم وتاثیرگذار دارند.

او گفت: علی‌القاعده صندوق‌ها وسرمایه‌گذاران بزرگ به جذابیت این صنعت به طور کامل واقف نیستند و اشراف ندارند یا بعضا از امنیت سرمایه‌گذاری در آن اطمینان ندارند لذا منابع جدید، کمی سخت وارد این حوزه می‌شوند علی الخصوص در بخش‌هایی که به تکنولوژی مربوط می‌شوند.

مسیح‌پور در ادامه اظهار داشت: صندوق کارآفرینی و امید ریاست جمهوری از مدت‌ها قبل به این حوزه علاقمند بود و تجربیات خوبی نیز در این راستا وجود داشت؛ طبیعتا اگر ورود به این صنعت وسرمایه‌گذاری در آن از طریق نهادهای تخصصی که همه زنجیره صنعت را می‌شناسند باشد نتایج بهتری را دربرخواهد داشت؛ بنابراین در جلسه‌ای که با آنها داشتیم قرار شد از گروه‌هایی که در مرکز نوآوری آومیک هستند بازدید کنند و در نتیجه بازدید یک تفاهم‌نامه بین ساترا به عنوان تنظیم‌گر تخصصی و صندوق کارآفرنی و امید باشد تا از رسانه‌ها، پلتفرم‌ها، تیم‌های تکنولوژی و محصولات این صنعت حمایت و تأمین مالی شود.

او در پایان تاکید کرد: معاونت تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا در تلاش است که کمک کند تا بخش‌ها و قطعات مختلف زنجیره ارزش این صنعت به هم متصل شوند، هم‌افزایی ایجاد کنند و خودشان باعث ارتقا و رشد شوند. این بازدید نیز در این راستا تنظیم شده است و امیدوارم تاثیرات بسیار خوبی برای مجموعه‌های رسانه‌ای کشوربه همراه داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز