در« بوطیقا» رادیو فرهنگ؛

«خورشید» مجید مجیدی نقد می‌شود

۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۱۰:۳۶:۲۷
کد خبر: ۱۲۰۶۰۶۴
«خورشید» مجید مجیدی نقد می‌شود
فیلمنامه فیلم «خورشید»، نوشته "مجید مجیدی" در برنامه «بوطیقا» رادیو فرهنگ امروز سه شنبه ۲۲ تیرماه بررسی می شود.

به گزارش برنا، «بوطیقا» عنوان برنامه‌ ای پژوهش  محور از رادیو فرهنگ است که سه شنبه‌ ها  به نقد و تحلیل فیلم نامه اختصاص دارد و امروز در این برنامه »علی مصلح» و« پویا نبی» از منتقدان سینما، به نقد و تحلیل بخش هایی از فیلم "خورشید" که سال  ۱۳۹۸ به نویسندگی مجید مجیدی و نیما جاویدی و کارگردانی مجید مجیدی ساخته شد می پردازند .

همچنین صحبتهای مجید مجیدی در خصوص این فیلم‌نامه و ساخت آن تقدیم شنوندگان می شود.

فیلم خورشید مجید مجیدی به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی (رقابتی) شیر طلایی در هفتاد و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز انتخاب و برنده جایزه فانوس جادویی این جشنواره شد. همچنین با انتخاب منتقدان هالیوود ریپورتر، خورشید در شمار بیست فیلم برتر دو جشنواره ونیز و تورنتو در سال ۲۰۲۰ قرار گرفت.

این فیلم به عنوان نمایندهٔ سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۱ معرفی شد.

مجید مجیدی ؛ با فیلم بچه‌های آسمان جزو پنج نامزد نهایی دریافت بهترین فیلم خارجی زبان اسکار ۱۹۹۸ بود و نخستین کارگردان ایرانی است که نامزد دریافت جایزه اسکار شده‌است و با  با چهار سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر، رکورددار دریافت این جایزه در میان کارگردانان کشور است.

برنامه «بوطیقا» را ساعت ۱۶:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه به تهیه‌کنندگی «مریم قاسمی» روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز