در شبکه آی فیلم؛

روایت «هزار افسان» در صفحه «کودک و نوجوان»

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۱۴:۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۲۰۸۵۴۰
روایت «هزار افسان» در صفحه «کودک و نوجوان»
مجموعه انیمیشن «هزار افسان» جای خود را در کنار دیگر آثار برتر فیلم و سریال ویژه کودکان و نوجوانان، در صفحه «کودک و نوجوان» وب‌سایت شبکه آی‌فیلم باز کرد.

به گزارش برنا، «هزار افسان» پروژه‌ای بر اساس داستان‌های شاهنامه فردوسی است که به تهیه کنندگی اصغر صفار و کارگردانی مشترک اصغر صفار و عباس جلالی یکتا تولید شده و فیلمنامه آن به قلم افسانه بخشی به رشته تحریر درآمده است.

 برای انتخاب داستان این انیمیشن بیش از یک سال تحقیق شده است و تعدادی از داستان های شاهنامه به صورت بدون کلام، هر یک در مدت زمان ۷ دقیقه به تصویر کشیده شده است. سبک گرافیک این اثر مبتنی بر نگارگری ایرانی است و تلفیق موسیقی با تصاویر بدون کلام، نقشی اساسی در انتقال داستان بازی می‌کند.

 درخشش این مجموعه از همان قسمت نخست مشخص شد. اولین قسمت از «هزار افسان» توانست جوایز مختلفی را از آن خود کند که شامل پروانه زرین بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم کوتاه اصفهان، تندیس بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم کوتاه سما، جایزه ویژه هیئت داوران از جشنواره فیلم کوتاه موج کیش و نامزد بهترین کارگردانی در جشنواره فیلم شهر و تندیس نقره‌ای و دیپلم افتخار بهترین فضاسازی در دومین جشنواره ملی پویانمایی است.

این مجموعه همچنین توانست در جشنواره‌‌های مختلف بین‌المللی نیز موفقیت‌هایی زیادی کسب کند؛ از جمله جشنواره گلدکوین صربستان، جشنواره بین‌المللی فیلم CICFF کلکته هند و جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو آمریکا.

از دیگر عوامل این مجموعه که در سال ۱۳۹۶ در مرکز پویانمایی صبا تولید شده است، می‌توان به کارگردان فنی و سرپرست متحرک­سازی: مهدی درویشانی؛ فضا سازی: امیر معین؛ ترکیب­بندی: زینب تسبندی؛ انیماتیک: عباس جلالی یکتا؛ طراح پس زمینه: هومان خیراندیش؛ موسیقی: میلاد موحدی؛ طراح شخصیت: سعید عبدیزدان و اصغر صفار؛ طراحی افکت: محمد بابا کوهی و... اشاره کرد.

هم‌اکنون ۹ قسمت از این مجموعه در صفحه کودک و نوجوان وب‌سایت آی فیلم به نشانی fa.ifilmtv.ir/s/koodak منتشر شده و در دسترس کاربران کودک و نوجوان بیننده آی فیلم است. بهای اینترنت برای تماشای آثار این صفحه نیم‌بهاست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز