مستندی از پرس تی وی در حوزه هنری؛

اکران و نقد «زندگی میان پرچم‌های جنگی»

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۱۷:۲۳:۳۷
کد خبر: ۱۲۰۸۶۵۳
اکران و نقد «زندگی میان پرچم‌های جنگی»
مستند «زندگی میان پرچم ‌های جنگی» (Life Among War Flags) به کارگردانی و تهیه کنندگی محسن اسلام زاده، عصر امروز در تالار اندیشه حوزه هنری اکران و نقد و بررسی می شود.

به گزارش برنا، ابعاد مختلف موضوع «زندگی میان پرچم‌های جنگی» محصول شبکه پرس تی وی که  به تازگی از این شبکه  بین‌المللی به روی آنتن رفته است، با توجه به مضامین حساس آن، یعنی حضور و منازعه گروه‌های مختلف در افغانستان، پس از نمایش، در نشستی تخصصی با حضور کارشناسان مسائل افغانستان و رسانه واکاوی می شود.

 دوربین این مستند نقبی به دل مصائب ملت افغانستان زده و با حضور در میان طالبان کوشیده تا حقایقی کمتر دیده شده از بطن زندگی مردم این کشور را ترسیم کند.

اسلام زاده که یک دهه پژوهش و فیلمسازی درباره افغانستان را در کارنامه خود دارد، در خلال این مستند، به حضور و نقش آفرینی گروه ‌ها و نحله های فکری مختلفی می پردازد که در افغانستان پرچم‌ برافراشته اند و آدم‌ هایی را به مخاطبان خود معرفی می کند که تحت لوای آن پرچم ها یک کار می‌کنند: جنگیدن با یکدیگر.

محسن اسلام زاده، پیش از این، «تنها میان طالبان» را در سال 1393 ساخته است و «زندگی میان پرچم های جنگی» دومین مستند او با سویه روشنگری در خصوص ماجرای طالبان در افغانستان به شمار می رود.

او در این مستند، علاوه بر طالبان، حضور داعش در افغانستان بحران زده را نیز به تصویر کشیده است.

تولید ««زندگی میان پرچم های جنگی» از سال ۹۷شروع شده، ۱۹ ماه زمان برده و اسلام زاده و گروهش ۳۲ روز در میان گروه های مختلف در نقاط خطرخیز این کشور به تصویربرداری و گفت و گو با نیروهای دولتی، طالبان و... پرداخته اند.

مستند «زندگی میان پرچم های جنگی»، تهیه‌شده در شبکه پرس تی وی، ساعت 17:30 امروز ، دوشنبه 28 تیرماه در محل تالار اندیشه حوزه هنری به نمایش در‌می‌آید و علاوه بر محسن اسلام‌زاده، کارگردان اثر و احسان کاوه، مدیر تولید مستند شبکه پرس تی وی، پژوهشگران و صاحبنظرانی چون دکتر علی واحدی، محمد سرور رجایی، علی کمیلی، عبدالحمید نورزایی و دکتر مجتبی نوروزی به بحث و گفت‌وگو درباره آن خواهند نشست.

نظر شما