بیتا منصوری:

در حال حاضر حل معضلات فرهنگی موجود در سینما مهم‌تر از معضلات اقتصادی هستند

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۰۴:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۵۸۲۴
در حال حاضر حل معضلات فرهنگی موجود در سینما مهم‌تر از معضلات اقتصادی هستند
بیتا منصوری، معتقد است در حال حاضر حل معضلات فرهنگی موجود در سینما مهم‌تر از معضلات اقتصادی است.

بیتا منصوری، تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی «پاستاریونی»، «قهرمانان کوچک» و «رخ دیوانه»، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر برنا اظهار داشت: از نظر من امروز مسائل فرهنگی در اولویت بیشتری نسبت به مسائل اقتصادی سینما قرار دارد. ما در وهله اول باید معضلات فرهنگی در سینما را حل کنیم و سپس به سراغ مسائل اقتصادی برویم.

منصوری خاطرنشان کرد: اقتصاد سینما سال‌هاست که با مشکل مواجه است و با شیوع کرونا نیز ضربه مهلکی به اقتصاد سینما وارد شده که بخش خصوصی متأسفانه دیگر امکان فعالیت در سینما را ندارد. اما از این بحث که بگذریم باید این نکته را مدنظر داشته باشیم که ما معضلات فرهنگی بسیاری در سینما داریم و باید در این حوزه نیز رو به جلو حرکت کنیم.

او افزود: امیدوارم با دولت جدید و مدیران جدیدی که در سازمان سینمایی قرار می‌گیرند بازگشت به عقب نداشته باشیم و امیدوارم ما همان شرایط قبل را حفظ کنیم و بتوانیم بدون بازگشت به عقب در این حوزه فعالیت کنیم.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «رخ دیوانه» تأکید کرد: تهیه‌کننده و کارگردان باید برای مطرح کردن معضلات جامعه آزادی داشته باشند. نمی‌توان هنرمندان را مجبور کرد که چشم‌هایشان را به روی مشکلات و معضلات جامعه ببندند و باید شرایطی فراهم باشد که سینماگران دغدغه‌هایی که دارند را مطرح کنند. شاید دهه 1360 و 1370 فیلمسازان در فضای آزادتری فیلم می‌ساختند ولی امروز به نظر می‌رسد این فضا باب طبع مدیران نیست ولی فکر می‌کنم مدیران جدید باید این رویه را تغییر دهند و فضا را برای مطرح کردن مسائل و معضلات موجود در جامعه باز کنند.

این تهیه‌کننده در پایان اظهاراتش خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر بعضاً فیلم‌های با کیفیت و خوبی ساخته شدند که البته قطعاً تعداد این آثار نسبت به میزان تولیداتی که در سینمای ایران شاهد بودیم چندان زیاد نیست اما این حداقلی است که ما به آن راضی شده‌ بودیم و امیدواریم همین حداقل را هم از دست ندهیم.

نظر شما