محفل رونمایی از کتب سعید محمد

۱۴۰۰/۰۶/۰۹ - ۱۵:۴۲:۰۷
کد خبر: ۱۲۲۷۳۷۲
محفل رونمایی از کتب سعید محمد
محفل رونمایی از کتب سعید محمد با همکاری و مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و دانشگاه سوره امروز دوشنبه با حضور جمعی از فرهیختگان و دانشمندان و برگزار شد.

به گزارش روی خط رسانه برنا ؛ محفل رونمایی از کتاب سعید محمد  برگزار شد سعید محمد بار دیگر مانند یک مدیر نمونه انقلابی ثابت کرد نه تنها در عرصه عمل و سازندگی بلکه در عرصه تفکر و اندیشه نیز شخصی توانمند است. بدون شک سعید محمد نمونه بارز یک مدیر انقلابی و جهادی است و می‌توان بسیاری از ویژگی های یک مدیر انقلابی را که مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده اند در سعید محمد پیدا کرد.

در ابتدای این نشست حمیدرضا خالدی ریاست دانشگاه آزاد تهران شمال گفت: ما در هفته دولت هستیم و یاد شهیدان رجایی، باهنر و شهیدانی که برای فرهنگ، دین و خاک این مرز بوم به شهادت رسیدند گرامی باد همچنین یاد میکنیم از شهدای مدافع حرم و تمام کسانی که برای پیشرفت نظام اسلامی کاری کردند.

او ادامه داد: امروز مفتخریم که در جلسه‌ای علمی حضور داریم که محفلی برای رونمایی از کتاب های ارزشمند علمی است  تا از آنها برای بالا بردن سطح علمی مراکز آموزشی استفاده شود. فلذا بنده قدردانی میکنم از آقای سعید محمد، شهسواری و بیرقی ویراستار کتاب که وظیفه علمی خود را به خوبی انجام داده‌اند. 

88

خالدی تاکید کرد: امروز کشور نیاز دارد تا محافل علمی را گسترش دهد و به عنوان کسی که در جبهه علمی و فرهنگی خدمت میکنم تمام تلاشم را در این زمینه انجام خواهم داد. اگر ما واقعا در صدد این هستیم که برای بشر شرایط رشد فراهم کنیم باید در تصمیم گیریهای خود تجدید نظر کنیم خصوصا حالا که در مکتب اسلام و پرچم شیعه زندگی میکنیم.

رییس دانشگاه ازاد اسلامی تهران شمال تاکید کرد: امروز جامعه جهانی به شدت درگیر تخاصم و ایدوئولوژی است و همه چیز در مسیر این جدال استفاده میشود و هر موضوع با هرکیفیتی برای دسترسی به این هدف استفاده میشود بنابراین نیاز است تا موضوع علم و فناوری را در کشورمان بازنگری کنیم.

خالدی با بیان اینکه علم آمده بود آسایش ما را زیاد و یک زندگی آرام برای ما فراهم کند. تشریح کرد:  علوم امروز در حال پیشرفت است اما آیا ضریب ایمنی انسان هم پیشرفت کرده است؟ امروز بحث تروریسم، ژئو تروریسم، بیو تروریسم و... بحث های  بسیاری از محافل است و این مسائل باید در محافل علمی ما نیز مطرح شود چرا که جزو واقعیت های امروز جامعه ما بوده و برای ایمنی خودمان هم که شده باید فکری برای آن کرد.

او در پایان تاکید کرد: امروز حدود پنجاه موضوع برای دانشگاه های کشور انتخاب شده که دانشگاه تهران شمال مسئول دو حوزه پدافند غیر عامل و توسعه دریاها شده است که موضوعات مختلفی در آن جای دارد و نقشه‌ای تدوین شده است. باور ما این است که جامعه دانشگاهی باید جایش در محافل مدیریتی کشور باز شود. باید بودجه های ما هزینه برای اندیشه نخبگان دانشگاهی کشور شود.

بعد از صحبت های خالدی ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال سعید محمد به عنوان مدیر پروژه کتاب ها به سخنرانی پرداخت. او درباره چگونه نوشتن این کتاب‌ها تاکید کرد: حدود دوسال به صورتی گروهی برای این شش کتاب به صورت فشرده وقت گذاشته شد.

ح

او افزود: این تولیدات برای آن است که محافل علمی ما به روز باشند و گرچه اتفاقات بزرگی در بخش صنعتی و معدنی و نفتی کشورمان رخ میدهد اما باید بخش علمی و صنعتی ما با یکدیگر رو به جلو حرکت کرده و برای رفع نیازهای کشور و حل مسائل آن گام بردارند.اگر این اتفاقات رخ دهد بدون شک بسیاری از مشکلات کشور ما حل خواهد شد.

سعید محمد با بیان اینکه  ما بر اساس نیاز سنجی ها بنا داریم که یک موسسه آموزشی تشکیل دهیم تا چاپ کتب علمی نخبگان راحت تر صورت بگیرد. اضافه کرد: ظرفیت های عظیمی در کشور ما وجود دارد اما وقتی وضعیت زندگی مردم را ارزیابی میکنیم آنچیزی که مردم عزیز ما مستحق آن هستند در اختیارشان نیست. بعضی ها آدرس غلط میدهند. ما از نظر تکنولوژی مشکلی نداریم. مدیریت ما باید تغییر کند و جایگاه مدیریت امروز متزلزل است و شایسته سالاری نیست. 

رئیس هیت مدیره مدیریت پروژه ایران ادامه داد: مدیریت، امروز یک علم است و بر اساس استانداردهای جهانی متنوع بوده و تکنیک های ابزارهای آن متفاوت اند. امروز می‌بینیم که چند میلیارد دلار را در اختیار یک نفر قرار میدهند. آنهم فقط به خاطر چند سفارش سیاسی که در نهایت همین سفارش‌ها باعث می‌شود تا پروژه به جایی برسد که دیگر صرفه اقتصادی ندارد.

او افزود: مواردی که در این کتاب ها ما سعی کردیم به آن بپردازیم بحث مدیریت و اقتصاد بود که به مفاهیمی از آنها پرداخت شده است. حقیقت این است که ریل اقتصاد کشور باید جا بجا شود و نگاه ها به اقتصاد تغییر کند.

نقدینگی در حال افزایش و تولید ناخالص ملی به سمت صفر

محمد تاکید کرد: امروز حدود چهار هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور است. نقدینگی روز به روز افزایش پیدا میکند اما تولید ناخالص ملی ما عملا به صفر نزدیک است و از طرفی بر اساس سیستم بانکداری غلط دائم شاهد تورم بیشتر هستیم. 

سعید محمد در پایان تاکید کرد: ما در یک کانال اشتباه افتاده ایم و باید تغییر ریل اقتصاد رخ دهد و اقتصاددانان ما فارغ از نگاه لیبرالی یک نگاه بومی را طراحی کنند.

بعد از سخنان سعید محمد نیز او به همراه شپهری و خالدی از کتب نوشته شده رونمایی کردند.

سپس ابوذر شپهری مدیر عامل هولدینگ بیم و از مولفان کتب نوشته شده تشریح کرد: کاروان زندگی همواره در راه است و برخی از خود آثاری جای میگذارند و چقدر زیباست انسان با فکر و قلم خود اثری را بجای بگذارد. ما افتخار داریم که کتاب هایی را خصوص مدیریت و اقتصاد به نگارش درآورده ایم. این کتاب ها حاصل تلاش تیم علمی، نخبه و جوانان انقلابی است که توسط سعید محمد دور هم جمع شدند. آقایان کورزادی، بیرقی، لطفی و هادی نژاد در تالیف آنها کمک کردند.

شپهری تاکید کرد: سعید محمد مرد اخلاق، ادب، ادیب و دانشمند فارغ از مباحث سیاسی دوستان را دور خود جمع کردند تا توان جوانان علمی نخبه کشور را به گوش جهانیان برسانیم. ما شبانه روز در تلاشیم آنهم نه برای رسیدن به علم روز جهان بلکه تغییر مسیر علم دنیا و امید است که روزی نام و آوازه ایران در تمام جهان بدرخشد.

منبع: رکنا

نظر شما