ماشاءالله شاهمرادی‌زاده:

اگر وضعیت چند سال اخیر ادامه‌دار باشد سینمای دفاع مقدس از بین خواهد رفت

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۰۶:۲۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۸۸۲۲
اگر وضعیت چند سال اخیر ادامه‌دار باشد سینمای دفاع مقدس از بین خواهد رفت
ماشاءالله شاهمرادی‌زاده با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر سینمای دفاع مقدس نادیده گرفته شده، تأکید کرد اگر وضعیت چند سال اخیر ادامه‌دار باشد سینمای دفاع مقدس از بین خواهد رفت.

ماشاءالله شاهمرادی‌زاده، بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: در تاریخ معاصر کشور ما اتفاقات بزرگی رخ داده است. ما 8 سال در دفاع مقدس با دشمنان کشورمان جنگیدیم و سال‌ها درگیر جنگ با داعش بودیم و اگر این اتفاقات در هر کشوری رخ داده بود در عرصه فرهنگ و هنر شاهد تولیدات عظیمی بودیم که فرهنگ عظیم شکل‌ گرفته از این رشادت‌ها را زنده نگاه دارند اما در کشور ما متأسفانه در عرصه فرهنگ و هنر این موضوع جدی گرفته نشده و طی سال‌های اخیر کم‌کاری‌های بسیاری در این زمینه شاهد بودیم.

شاهمرادی‌زاده در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: اگر نگاهی به چند سال اخیر داشته باشیم متوجه می‌شویم مسئولان سینمایی کشور هیچ توجهی به این موضوع مهم نداشته‌‌اند و میزان تولیدات ما در عرصه سینمای دفاع مقدس و مقاومت به حداقل رسیده است.

این کارگردان خاطرنشان کرد: قطعاً لازم است برای حفظ فرهنگ دفاع مقدس و ارزش‌های آن تعداد تولیدات سینمای ایران در این عرصه افزایش پیدا کند و این آثار به لحاظ کمی و کیفی باید در سطحی باشند که ما بتوانیم حتی این فرهنگ عظیم را به خارج از مرزهای کشورمان نیز منتقل و در واقع آثارمان را برای عرضه به بازار جهانی تولید کنیم. متأسفانه در این سال‌های توجهی به این موضوع عظیم نشده و امیدوارم در سال‌های آینده مسئولان توجه ویژه‌ای به تولیدات دفاع مقدس داشته و از این آثار حمایت کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «پنجشنبه آخر ماه» در پایان تصریح کرد: در تاریخ دفاع مقدس و در بین شهدای مدافع حرم شخصیت‌های مهمی وجود دارند که می‌توان آثاری سینمایی درباره آن‌ها ساخت. پرداختن به زندگی شهید قاسم سلیمانی یا سردار شوشتری در حداقل یک اثر سینمایی برای ما امری ضروری است اما متأسفانه در این زمینه کوتاهی کردیم و با وجود اینکه همه درباره رشادت‌های آن‌ها بسیار شنیده‌ایم فیلم‌های چندانی درباره شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم ساخته نشده است. اگر همین روند ادامه داشته باشد و مسئولان به فکر احیای سینمای دفاع مقدس نباشند قطعاً این گونه سینمایی در کشور ما از بین خواهد رفت و این اتفاق تلخ به معنی نادیده گرفتن بخش مهمی از تاریخ و افتخارات این کشور است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز