در رادیو فرهنگ؛

روایت استاد توفیق سبحانی از دکتر مهدی محقق در «فرزانگان فرهنگ»

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۰۸:۳۸:۲۵
کد خبر: ۱۲۳۹۳۳۲
روایت استاد توفیق سبحانی از دکتر مهدی محقق  در «فرزانگان فرهنگ»
در برنامه گرامیداشت دکتر مهدی محقق با عنوان« فرزانگان فرهنگ »استاد توفیق سبحانی حضور یافته و از استادش دکتر مهدی محقق می گوید.

به گزارش برنا؛ برنامه فرزانگان فرهنگ امروز سه شنبه ۶ مهرماه در ادامه بزرگداشت استاد مهدی محقق میزبان استاد توفیق هاشم پور سبحانی از استادان معاصر در زمینهٔ زبان و ادبیات فارسی است.

ایشان در سال ۱۳۱۷ شمسی در تبریز به دنیا آمد و  پس از اخذ فوق لیسانس دبیری از دانشگاه تهران به ترکیه سفر کرد و با شرکت در امتحان ورودی دورهٔ دکتری دانشگاه استانبول در رشتهٔ عربی و فارسی آن دانشگاه پذیرفته شد و در سال ۱۹۷۴ میلادی به دریافت درجهٔ دکتری نایل آمد. او نایب رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی بوده و در دانشگاه‌ها نیز به تدریس زبان و ادبیات فارسی مشغول است.

برنامه «فرزانگان فرهنگ» به دنبال معرفی مفاخر و گردآوری مستندات شفاهی از نزدیکان  آن‌ها در قالب برنامه‌ای رادیویی است که  تاکنون به روایت استاد بهروز رضوی و با حضور خانواده و دوستان و شاگردان بزرگانی، چون حسن کسایی، محمود فرشچیان، علامه طباطبایی، محمدرضا لطفی، پرویز ناتل خانلری، ایرج افشار و علامه قزوینی و... شنوندگان با زندگی این بزرگان آشنا شدند.

مجموعه برنامه «فرزانگان فرهنگ» در آیین گرامیداشت مهدی محقق ساعت ۱۸:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

نظر شما