«بازی مرکب» مدعی اصلی جوایز امی

۱۴۰۰/۰۷/۱۶ - ۰۷:۴۱:۵۲
کد خبر: ۱۲۴۳۴۱۴
«بازی مرکب» مدعی اصلی جوایز امی
«بازی مرکب» نتفلیکس می‌تواند در جوایز امی، تاریخ‌ساز و به عنوان «انگل» تلویزیونی مطرح شود.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، سریال درام کره‌ای زبان «بازی مرکب» که به سرعت تبدیل به یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های تاریخ نتفلیکس شده است، به گفته آکادمی تلویزیون، صلاحیت شرکت در جوایز پرایم‌تایم امی را دارد.

سخنگوی آکادمی گفت چون این سریال تحت هدایت نتفلیکس که یک شرکت آمریکایی است ساخته شده و از ابتدا قرار بوده در آمریکا توزیع شود، می‌تواند وارد رقابت جوایز امی بشود.

از آن‌جا که «بازی مرکب» به صورت بین‌المللی تهیه شده است، همچنین صلاحیت ورود به امی بین‌المللی را دارد اما این سریال نمی‌تواند وارد هر ۲ بخش شود، چون قوانین آکادمی تلویزیون که واقع در لس‌آنجلس است و آکادمی بین‌المللی هنرها و علوم تلویزیون که در نیویورک است، هر دو چنین قانونی دارند.

به این ترتیب، «بازی مرکب» ممکن است تبدیل به «انگل» تلویزیون شود. یک پروژه رکوردشکن غیرمنتظره کره‌ای دیگر که از خشونت استفاده می‌کند تا مانند «انگل»، داستانی را درباره اختلاف طبقاتی بیان کند. «انگل» توانست در اسکار دوره قبل، جایزه بهترین فیلم را از آن خود کند.

البته با توجه به تعداد زیاد شرکت‌کنندگان، جوایز امی بسیار رقابتی‌تر است. مسأله محتوا هم پیش می‌آید چون «بازی مرکب» بسیار خشن است. اخیراً رای‌دهندگان آکادمی تلویزیون نسبت به این ژانر مقبولیت بیشتری نشان داده و سریال‌هایی مانند «بازی تاج‌وتخت»، «لاوکرفت کانتری» و «واچ‌من» را پیروز کرده‌اند اما این مسئله هنوز نادر است.

به هر حال نتفلیکس پدیده‌ای بزرگ در دستانش دارد که می‌تواند به سرعت به صدر مکالمه‌های فصل جوایز برسد. این سرویس نمایش آنلاین و پرده‌ای ممکن است در ابتدا با وارد کردن «بازی مرکب» به فصل جوایز زمستانی، کمی وضعیت را بسنجد. این می‌تواند شامل جوایز انجمن بازیگران، انتخاب منتقدان، ایندپندنت اسپیریت و دیگر جوایز صنفی بر پایه نحوه تعیین صلاحیت شود.

تلویزیون دارد به سرعت جهانی می‌شود و گسترش استریمرهای تحت مالکیت آمریکا در سراسر جهان و ورود آن‌ها به پروژه‌های محلی غیرانگلیسی از جمله «بازی مرکب» به زودی اوضاع را برای آکادمی تلویزیون آمریکا پیچیده‌تر خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما