مصاحبه با "سیامک احمدی پور" تهیه کننده رادیو اربعین

۱۴۰۰/۰۷/۱۶ - ۱۲:۲۹:۲۰
کد خبر: ۱۲۴۳۷۰۵
مصاحبه با سیامک احمدی پور تهیه کننده رادیو اربعین
هر جا که خیمه اباعبدالله الحسین (ع) بر پاست، آنجا گذرگاه عشق است. چه برسد به آنکه با اربعینش همراه باشد و پیاده روی عظیم آن روز عزیز که دل میلیون ها نفر از عاشقانشان را تنها به بهانه دلدادگی، به کربلا می کشاند.

به گزارش برنا، به همین مناسبت امسال در گذر از  موکب های مختلف در مراسم پرشکوه اربعین حسینی در کربلا،  به موکبی رسیدیم که کمی با دیگر خیمه ها متفاوت بود.موکبی نو به نام" رادیو اربعین"

تفاوت این موکب با موکب های دیگر، نظرمان را جلب کرد و با یکی از خادمان آن به گفتگو نشستیم که خالی از لطف نبود."سیامک احمدی پور" یکی از تهیه کنندگان  رادیو اربعین است که از اولین سال فعالیت این رادیو، خادم امام حسین (ع)  بوده وبا عشق به حسین بن علی و خاندان اهل بیت (ع) از صدای ملی کشورمان در دو استودیوی تهران و کربلا خدمت کرده است. خواستیم تا از خلوص نیت این خادم ارباب بیشتر بدانیم و به موکبی از جنس صدای دلدادگی به مولایمان حسین(ع) برویم که با ایشان هم کلام شدیم. با هم می خوانیم:

-         از چه زمانی با رادیو اربعین همکاری خود را شروع کردید و انگیزه شما برای انجام این کار چه بود؟

از آغاز فعالیت رادیو اربعین به عنوان خادم اربابم امام حسین(ع) ، مشغول به کار بودم و در سمت های صدا بردار، مسئول جمع آوری آرشیو رادیو اربعین ، مسئول هماهنگی و دستیار تهیه کننده خدمت کرده ام. و طی سه سال اخیر هم به عنوان تهیه کننده در این خیمه حضور داشتم.

و قطعا مهمترین انگیزه من برای حضور در رادیو اربعین، عشق به آقااباعبدالله بوده وپس از آن دوستانی که در این مسیر مرا همراهی کرده اند و البته کسب فیض هم کردم.مانند برادر خوبم آقای بخشایش که امسال از حضورشان در موکب کربلا بسیار بهره مند شدم وآموختم.

-         با توجه به اینکه شما از ابتدای راه با رادیو اربعین همراه بودید، درباره تشکیل رادیو اربعین بگویید  و اینکه چگونه به این جایگاه پرمخاطب دست یافت؟

در ابتدا و البته مهم ترین هدف از تشکیل این رادیوی مناسبتی، اطلاع رسانی در مورد این پیاده روی عظیم جهانی و همچنین پوشش کامل خبری و نگاه لحظه به لحظه این مراسم با شکوه بود که بدون تردید، نقطه عطف دین اسلام و به طور خاص ، اتحاد همه ما شیعیان است. معرفی موکب هایی که در مسیر این پیاده روی برپا شده اند و همچنین بررسی همه ابعاد این سفر روحانی و مطرح کردن برخی از مشکلاتی که در این مراسم برای هم وطنان ما و زائران اباعبدالله (ع) به وجود می آمد، از اهداف این رادیو بود. همچنین گفتگوهای مرتبط با بزرگان و عزیزان کشوری و لشکری در رابطه با مراسم بزرگ و پرشور اربعین حسینی و حل مشکلات آنها از طریق این رادیو که من آنرا یکی از تکیه های برپا شده برای ارباب می دانم.البته در سال گذشته به دلیل اپیدمی بیماری کرونا اصلا در کربلا موکبی نداشتیم و در تهران در خدمت مخاطبان رادیو اربعین بودیم. وتنها  باهمکاران و گزارشگران معدودی که توفیق حضور در کربلا را داشتند، ارتباط تصویری و صوتی برقرار می کردیم تا بتوانیم مردم را در جریان مراسم اربعین و آن شور عظیم انسانی که خیل عاشقان ارباب را تشکیل می داد، قرار دهیم. هر چند که مرهم دل سوخته جاماندگان از مراسم حضرت ارباب نبود، ولی ما همه تلاشمان را کردیم تا بهترین را ارائه دهیم.

-         آیا شما در مراسم امسال اربعین در کربلای معلی  حضور داشتید؟

بله . به حول و قوه الهی ، من هم طلبیده شدم و این افتخار راداشتم که امسال در هر دو خیمه ارباب در تهران و کربلا خدمت کنم.البته به لطف برادر خوبم آقای جواد تشکری مدیر رادیو اربعین از ابتدای فعالیت این رادیو با ایشان  همراه بودم و این حسن همکاری پابرجا ماند تا آنجا که ایشان امسال با تدبیر و خوش اندیشی معاون محترم صدای ملی کشورمان، جناب آقای بخشی زاده به عنوان مدیر رادیو اربعین انتخاب شد. این انتخاب شایسته از آن نظر بسیار ارزشمند بود که از ابتدای رادیو اربعین ، آقای تشکری حضور داشتند و همراه با زائران و خادمان ارباب از نزدیک به همه جوانب اشراف داشتند و با آگاهی کامل از مسائل ، این خدمت پر مسئولیت را پذیرفتند.ایشان نیازهای این راه را می شناختند و با نگاه خاص برای  رفع مشکلات و اطلاع رسانی کامل و صحیح از حرم مطهر امام حسین (ع) ، استودیوی پخش رادیو اربعین را هم در تهران و هم در کربلا راه اندازی کردند.و از همان روزهای آغازین، جلسات و دیدارهای متعددی را در خصوص برنامه ها و ارتباط زنده با حرم های مطهر امام حسین (ع) و اهل بیتشان در کربلا ، حضرت زینب (س) و حضرت رقیه(س) در سوریه، علی بن موسی الرضا (ع) در مشهد ، حضرت فاطمه معصومه(س) در قم و همچنین حرم مطهر صالح بن موسی الکاظم (ع) در تهران برگزار و مقدمات این موکب رادیویی را فراهم کردند. و در ابتدا حاصل این تلاش چند ماهه، افتتاحیه ای متفاوت و در شان رادیو اربعین بود که با حضور بزرگانی از صدا و سیما، ستاد مرکزی اربعین،مداحان و مهمانان دیگر آغاز به کار کرد.

-         شما در کدام بخش این موکب رادیویی فعال بودید؟

امسال من از روزهای اول ماه صفر که این خیمه ارباب بنا شد، در استودیوی تهران به عنوان تهیه کننده در شیفت برنامه ساعت18 تا ساعت 24 به عنوان تهیه کننده مشغول بودم که به لطف خداوند و کرم امام حسین(ع) به اتفاق دیگر همکارانم، توانستیم استقبال مخاطبان را با خود همراه کنیم . تا آنجا که  شنوندگان از همان شب اول ماه صفر چند برابر بیشتر سال های گذشته بودند. حتی تعداد پیامک های دریافت شده در همان شب های اول، چند برابر تعداد کل پیامک های یک روز در شبکه های رادیویی بود که این موضوع، خوشحالی ما را مضاعف می کرد و خرسندیم از اینکه  توانستیم بخشی از این سفر روحانی را به گل بنشانیم و نظر مخاطبان ناب خود را دریابیم. البته که این هم از کرامات اهل بیت علیهم السلام است.

-         و بعد از آن در کدام قسمت مشغول به کار شدید؟

7 روز پیش از آغاز ماه صفر و شروع کار رادیو اربعین در تهران، با رایزنی های مدیر شبکه رادیو اربعین آقای تشکری ، موکب رادیو اربعین در کربلا آنهم روبروی حرم حضرت عشق، اباعبدالله (ع) مستقر شد وبنده نیز توفیق داشتم در ادامه راه در آن موکب خدمت کنم. و در آنجا با آقای محمد بخشایش کار را ادامه دادیم.این موکب رادیویی برای  اولین بار در کربلا بر پا شد و قطعا یکی از کارهای متفاوت امسال، استقرار این موکب بود که نبودش در سالهای گذشته، کاملا محسوس بود و با تدبیر خوب برادرم آقای تشکری ،امسال برقرار شد و ما نیز در این موکب رادیویی در کنار خادمان و زائران حسینی مشغول به خدمت شدیم وسعی کردیم تا  صدای شنوندگان و اسامی آنهارا  در بین الحرمین پخش کنیم و بُعد این سفر معنوی وسعت یابد تا آنجا که مرجع اکثر شبکه های رادیویی دیگر نیز باشیم.در آن موکب، روزی 5 ساعت برنامه می ساختیم و پخش می کردیم و علاوه بر آن برای شبکه های دیگر هم برنامه ساختیم که خوشبختانه این برنامه های تولیدی نیز به ثمر نشست و نظر مخاطبان را هم در صدای ملی و هم در فضای مجازی به خوبی جلب کرد.

-         با توجه به اینکه گفتید برای اولین بار این موکب رادیویی در کربلا فعالیت خود را آغاز کرد، و تعداد محدود زائرانی که مجوز حضور و زیارت را داشتند، آیا هنرمندان و پیش کسوتان هم وطن و یا مهمانان حضوری هم در این موکب داشتید؟

بله . به لطف ارباب مهمانان سرشناس، هنرمندان و عزیزانی در آن موکب به ما پیوستند که به برکت حضورشان، توانستیم رضایت بیشتر مخاطبانمان را جلب کنیم.مانند خانم ها نفیسه روشن و شهرزاد کمال زاده از هنرمندان سینما تا مدال آور المپیک کشورمان آقای جواد فروغی  و مداحان اهل بیت(ع) آقایان احمد نیکبختیان، محمدحسین پویانفر و محمد ابراهیمی اصل

-         از لطف شما برای این گفتگو بسیار سپاسگزارم و کلام آخر؟

من هم از شما متشکرم و امیدوارم توانسته باشم به عنوان خادم کوچک اربابم حسین بن علی(ع) ، نام خود را در دفتر ایشان به نیکی ثبت کنم و به خادمان و زائران ارباب خدمتی هر چند ناچیز کرده باشم.

ضمنا با کمال افتخار از معاون محترم صدای ملی جناب آقای بخشی زاده و از آقای جواد تشکری مدیر محترم شبکه رادیویی اربعین تشکر می کنم. واز همه دست اندرکاران رادیو اربعین به ویژه برادران  خوبم آقایان جواد تشکری و محمد بخشایش سپاسگزارم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز