یادبود شهید علی لندی در مراسم افتتاحیه جشنواره کودک و نوجوان

۱۴۰۰/۰۷/۱۶ - ۱۲:۴۸:۱۸
کد خبر: ۱۲۴۳۷۲۵
یادبود شهید علی لندی در مراسم افتتاحیه جشنواره کودک و نوجوان
کارگردان مراسم افتتاحیه سی و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، برنامه‌های این آئین را تشریح کرد.

به گزارش برنا، این مراسم به صورت زنده از شبکه اصفهان و پلتفرم “تیوا” و صفحات رسمی جشنواره در آپارات و اینستاگرام پخش می‌شود.

سعید نصر، کارگردان مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره اظهار داشت: مراسم افتتاحیه جشنواره کودک، از ساعت ۱٨:۱۵ امروز جمعه ۱۶ مهر آغاز می‌شود.

وی گفت: محمد سلوکی هنرمند اصفهانی اجرای این مراسم را بر عهده دارد و در دو بخش از این مراسم، بر اساس شعار جشنواره امسال که “سینما سرزمین خیال” است به روایت‌گری می‌پردازد. همچنین در این مراسم میزبان هنرنمایی گروه جناب خان هستیم.

کارگردان این مراسم با اشاره به حضور گروه های هنرمندی که در زمینه کودک و نوجوان فعالیت می کنند، افزود: متناسب با شعار امسال جشنواره که “سینما سرزمین خیال” است گروه‌های کودک و نوجوان در بازه زمانی ۱۰ دقیقه‌ای قطعه‌ای ترکیبی از هنرهای نمایشی، موسیقی و نمایش عروسکی را رونمایی و اجرا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه دعوت از نوازندگان موسیقی کودکان و نوجوان برای بخشی از مراسم افتتاحیه در دستور کار است، تصریح کرد: تفاوت این بخش از برنامه با سال‌های گذشته استفاده از قطعات مشهور موسیقی، به رهبری ارکستر احسان عباسی به صورت اجرای ترکیبی است. همچنین برگزاری ارکستر از نظر متحدالشکل بودن و مدل لباس، متفاوت است.

او به دو بخش آئینی و ارزشی تعریف شده در مراسم افتتاحیه این دوره جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از این بخش‌ها مرتبط با کرونا است که با رویکردی بین‌المللی ارائه می‌شود.

نصر اعلام کرد: آیتم دیگر این بخش در قالب هنری و با تعامل مخاطبان داخل سالن است که با موضوع “پروانه‌ها از شعله‌ها پروا ندارند” برگزار می‌شود.

وی گفت: برای یادبود و پاسداشت شهید علی لندی قهرمان نوجوان فداکار ایذه‌ای در سال جاری، تمثال‌هایی از چهره و قهرمانی وی در سالن افتتاحیه به اشکال مختلف به نمایش درمی‌آید.

کارگردان مراسم افتتاحیه سی و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان استفاده از جلوه‌های ویژه تصویری برای دکور جشنواره را از دیگر ابتکارات مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره اعلام کرد و ابراز داشت: مراسم افتتاحیه به مدت ۱۳۰ دقیقه برنامه‌ریزی شده که امیدواریم شادی را برای کودکان شهر به همراه داشته باشد.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری علیرضا تابش از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) با شعار «سینما، سرزمین خیال» برگزار می‌شود.

نظر شما