در رادیو فرهنگ؛

یادی از استاد ذوالفنون در روز بزرگداشت حافظ با پخش «روز هجران»

۱۴۰۰/۰۷/۲۰ - ۱۳:۲۹:۲۹
کد خبر: ۱۲۴۵۷۴۳
یادی از  استاد ذوالفنون در روز بزرگداشت حافظ با پخش «روز هجران»
تصنیف «روز هجران» از سروده های حافظ شیرازی سه شنبه ۲۰ مهر ماه به مناسبت گرامیداشت روز حافظ در برنامه «باکاروان شعر و‌موسیقی» رادیو فرهنگ پخش و بررسی می شود.

به گزارش برنا؛ در برنامه با کاروان شعر و‌موسیقی که به بررسی شناسنامه شعر و‌موسیقی آثار موسیقیایی کشور اختصاص دارد بیستم مهرماه ، ضمن  پخش قطعه «روز هجران» اثر استاد ذوالفنون شعر و موسیقی این اثر  را مورد بررسی قرار می گیرد

در برنامه شماره ۳۶۵ از این مجموعه برنامه ‌گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ   تصنیف «روز هجران» با شعری از حافظ شیرازی و آهنگسازی استاد جلال ذوالفنون؛  موسیقی‌دان، ردیف‌دان و نوازندهٔ برجسته سه‌تار اهل  کشورمان ، پخش و بررسی می شود .

این اثر با مطلع "روز هجران و شب فُرقت یار آخر شد/زدم این فال و گذشت اختر و کار آخر شد" ( غزل۱۶۶ دیوان حافظ) در دستگاه بیات ترک اجرا شده است.

از دیگر آثار  ذوالفنون  می‌توان به مستانه، سرمستان و شب عاشقان با صدای علیرضا افتخاری و آلبوم شیدایی با صدای صدیق تعریف اشاره کرد.

ذوالفنون سالیان متمادی در زمینه تحقیق و تتبع گام برداشت و کوشید جوانان را با این قلمرو آشنا کند. مهم‌ترین کار وی پس از تحقیق، تدریس بود.

او نخستین کسی بوده‌است که کتاب آموزشی خاص برای سه تار نوشته‌است و در مراسم پایانی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ از «جلال ذوالفنون» تقدیر به عمل آمد.

در این برنامه به مناسبت روز حافظ یکی از ساخته های وی بر غزلی حافظ تقدیم شنوندگان می شود.

برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» به تهیه کنندگی یلدا احتشامی و گویندگی مریم واعظ پور، ساعت ۱۲:۲۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز و موج ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌ شود.

نظر شما