رادیو فرهنگ؛

گفت‎وگو با پیشکسوت موسیقی آیینی در ایل بانگ

۱۴۰۰/۰۷/۲۲ - ۰۳:۰۳:۰۳
کد خبر: ۱۲۴۶۳۰۴
گفت‎وگو با پیشکسوت موسیقی آیینی در ایل بانگ
به‎ مناسبت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام رادیو فرهنگ در مجله موسیقی ایل‌بانگ، جمعه ۲۳ مهرماه ، همراه با استاد ابوالفضل میرزا احمدی پیشکسوت تعزیه‎خوانی و شبیه‎خوانی کشورمان، به بررسی آوازهای آیینی و موسیقی تعزیه می‌پردازد.

به گزارش برنا؛ به‎ مناسبت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام رادیو فرهنگ در مجله موسیقی ایل‌بانگ، جمعه ۲۳ مهرماه ، همراه با استاد ابوالفضل میرزا احمدی پیشکسوت تعزیه‎ خوانی و شبیه‎خوانی کشورمان، به بررسی آوازهای آیینی  و موسیقی تعزیه می‌پردازد.

استاد صادق چراغی آهنگساز و کارشناس مجری این برنامه درخصوص چرایی پرداختن ایل بانگ به اوازهای مذهبی گفت: برنامه «ایل بانگ» با توجه به این موضوع که موسیقی آیینی دارای تنوع بسیاری است و به شاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شود و موسیقی آیینی و مذهبی در سوگ ائمه شاخص های محسوس تری دارد و بر همین اساس  به سراغ بررسی بخشی از  این سبک از موسیقی می‎رویم.

وی افزود: گفت‎وگو با استاد ابوالفضل میرزا احمدی فرصت بسیار مغتنمی است تا دربارۀ نقش موسیقی تعزیه و نمایش‌های شبیه‌خوانی سخن به میان بیاید؛ استاد میرزا احمدی با بیش از نیم‌قرن تلاش و تکاپوی خود در بسیاری از فستیوال‌ها و گردهمایی‌های مذهبی هنری در داخل و خارج از کشور به اجرای تعزیه و شبیه‌خوانی پرداخته و هنرمندی کارکشته و شناخته‌شده در این هنر آیینی است.

همچنین در این برنامه استاد «امیر مداح» پیشکسوت در آیین آواز، میهمان دیگر برنامه است که برای شنوندگان رادیو فرهنگ  آیین آواز اجرا می‎کند.

کوشش و دل‌مشغولی این مجموعه برنامه‌های موسیقایی رادیو فرهنگ پرداختن و درنگ در موسیقی ایرانی است، در این مجموعه برنامه‌های موسیقایی،‌ مرور نغمه‌ها و نواهای موسیقی ایرانی و گفت‎وگو و گزارش درباره هنرمندان موسیقی و فعالیت‌های این گرامیان جستار اصلی است.

برنامه «ایل بانگ» به تهیه‎کنندگی مجید میرزایی و اجرای کارشناسی صادق چراغی، جمعه ساعت ۱۹:۳۰مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز