بهرنگ توفیقی مطرح کرد:

قاب های طلایی «دشت خاموش» درجه یک است

۱۴۰۰/۰۸/۱۰ - ۱۱:۰۱:۵۲
کد خبر: ۱۲۵۴۷۹۹
قاب های طلایی «دشت خاموش» درجه یک است
بهرنگ توفیقی می گوید قاب های طلایی، زیبا، قرص و محکم و حرکت دوربین مسعود امینی تیرانی در «دشت خاموش» درجه یک است.

 بهرنگ توفیقی کارگردان  تلویزیون درباره فیلم سینمایی «دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی و تهیه کنندگی سعید بشیری که این روزها روی پرده سینماهای هنروتجربه است به خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: اجازه بدهید من درباره «دشت خاموش» باتوجه به شناختی که از سازندگان این اثر به ویژه سعید بشیری تهیه کننده فیلم دارم، صحبت کنم.

وی ادامه داد: من علایق سعید بشیری را در سینمای ایران و جهان به خوبی می شناسم و انتظار تماشای فیلمی غیر از این را نداشتم.

این کارگردان با اشاره به اینکه درباره فیلمبرداری این کار باید به صورت ویژه صحبت کرد، گفت:  قاب های طلایی، زیبا، قرص و محکم و حرکت دوربین مسعود امینی تیرانی درجه یک است.

توفیقی افزود: درباره تدوین این فیلم سینمایی و طراحی صحنه و لباس درجه یک کار نیز می توان بسیار صحبت کرد.

وی در پایان درباره فضای ترسیم شده در این فیلم سینمایی خاطرنشان کرد: فضایی که در «دشت خاموش» ترسیم شده، باعث شده است اثر در چند دقیقه اول خود را معرفی و تکلیف مخاطب را با کاری که تماشا می کند، روشن کند. در نهایت به فرخ نعمتی عزیز بابت بازی درجه یک اش تبریک می گویم.

«دشت خاموش» که این روزها در سینماهای «هنروتجربه» روی پرده است و پخش بین‌المللی آن  برعهده علی قاسمی است تاکنون در بیش از 25 جشنواره بین‌المللی حضور داشته و جوایز مهمی را کسب کرده است که عبارتند از دریافت تندیس شیر بهترین فیلم بخش افق‌ها از فستیوال ونیز سال ۲۰۲۰، تندیس بهترین فیلم از فستیوال هنگ کنگ سال ۲۰۲۱، تندیس بهترین بازیگر مرد برای علی باقری از فستیوال هنگ کنگ سال ۲۰۲۱، بهترین تدوین برای سارا یاوری از انجمن بین‌المللی منتقدان و روزنامه نگاران سراسر جهان سال ۲۰۲۱، نشان فیپرشی از فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم سال ۲۰۲۰، تندیس بنیاد فای (اعتماد ملی ایتالیا) سال ۲۰۲۱، جایزه بهترین فیلم از فستیوال سابورسیو کرواسی سال ۲۰۲۱ و جایزه بهترین فیلمبردار سال آسیا برای مسعود امینی‌تیرانی.

علی باقری، فرخ نعمتی، مهدیه نساج، تورج الوند، مجید فرهنگ، ناصر علاقمندان، راضیه ایرانی، نرگس امینی، محسن یگانه، مهتاب خوش‌منش، شقایق آقازاده، اهورا بهرامی، پارسا و ارشا سبحانی، برسام بهرامی، مینا سرقره در این فیلم بازی کرده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز