معرفی کتاب؛

«فوتبال چگونه جهان را توصیف می‌کند» کتابی درباره نقش فوتبال در جهانی شدن جوامع مختلف

۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۰۵:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۶۶۷۳
«فوتبال چگونه جهان را توصیف می‌کند» کتابی درباره نقش فوتبال در جهانی شدن جوامع مختلف
«فوتبال چگونه جهان را توصیف می‌کند» کتابی است که فرانکلین فوئر روزنامه‌نگار امریکایی در سال 2004 آن را نوشته است. این کتاب، تجزیه‌و‌تحلیلی از تبادلات رایج بین فوتبال و اقتصاد جهانی جدید ارائه می‌دهد.

به گزارش برنا، فرانکلین فوئر ، یک دوستدار مادام‌العمر فوتبال است که نقش فوتبال را در فرهنگ‌های مختلف به عنوان ابزاری برای بررسی دامنه جهانی شدن در کتاب «فوتبال چگونه جهان را توصیف می‌کند» بررسی می‌کند.

فوئر در کتابش شما را همسفر خود می‌کند، در سراسر جهان از ورزشگاهی به ورزشگاه دیگر می‌برد و تلاش می‌کند تا دیدی تازه در مورد رویدادهای سیاسی و اقتصادی دنیای امروز پیدا کنید. فوتبال در این کتاب پدیده‌ی «رسانه‌ای جهانی‌شده» است که خود را وقف کرده تا اثرات جهانی شدن بر جوامع گوناگون را شرح دهد.

شکست جهانی شدن برای نابود کردن دشمنی‌های دیرینه در رقابت‌های بزرگ فوتبال که هولیگان‌ها به‌شدت در آن نقش دارند، اختلافات فرقه‌ای و گرایش‌های مذهبی شدید که منجر به تضاد دیدگاه‌ها و سر دادن شعارهای نژادپرستانه و حتی ضدبشری در استادیوم‌ها می‌شود، پیامدهای ورود دیدگاه‌های صرفاً اقتصادی به فوتبال با نگاهی به پدیده‌ی مهاجرت، بروز فسادهای نوین با ظهور الیگارش‌های قدرتمند و در نهایت تقویت پایگاه ملی‌گرایی سنتی با استفاده از قدرت فوتبال، بخش‌هایی است که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

این کتاب را که فوئر با الهام از کتاب مشهور سایمون کوپر فوتبال علیه دشمن، (1994) نوشته، رسانه‌های معتبری همچون نیویورک تایمز، نیوزویک، وال‌استریت ژورنال و بوستون گلوب تحسین کرده‌اند.

جان مو درباره ی این کتاب نوشته است:

" خوانندگان علاقه مند به اقتصاد بین الملل مطمئنا از کتاب فوتبال چگونه جهان را توصیف می کند خوششان خواهد آمد، اما طرفداران فوتبال آن را خواهند پرستید".

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز