حاجی پور در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو:

وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش هنوز مشخص نیست

۱۴۰۰/۰۸/۱۶ - ۰۸:۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۲۵۷۳۹۹
وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش هنوز مشخص نیست
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تعلل رئیس جمهور در معرفی گزینه مناسب برای تصد گری وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد گمانه زنی‌ها تا زمان معرفی رسمی وزیر به مجلس، صحت نخواهد داشت

به گزارش برنا؛ رضا حاجی پور در مصاحبه با بخش "باسخنگویان" در برنامه زنده "رویداد" رادیو گفت‌وگو در خصوص شرایط کرونایی ناظر بر آغاز سال تحصیلی و بی وزیر بودنِ این وزارتخانه اظهار کرد: آموزش و پرورش یکی از عریض و طویل ترین وزارتخانه‌های دولت با یک میلیون معلم است و 15 میلیون نیز دانش آموز در سراسر کشور داریم که متاسفانه بدون وزیر فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: به زودی باید بودجه سال آینده از سوی دولت به مجلس ارائه شود ولی رئیس جمهور هنوز وزیر آموزش و پرورش را پیشنهاد نداده است و ما منتظریم وزیری انتخاب شود که در قد و قواره وزارتخانه و از بدنه آموزش و پرورش باشد.

حاجی پور گفت: دوستان ما نیز در کمیسیون به این مهم توجه دارند و به واقع انتخاب نشدنِ وزیر، خلأ بزرگی است. منتظریم دولت هرچه سریع تر وزیری را که آشنایی کامل به این حوزه داشته باشد، معرفی کند تا مجلس نیز تصمیمات لازم را در حد بررسی و صلاحیت او اتخاذ کند.

وی با بین اینکه مهلت زیادی برای انتخاب وزیر از سوی دولت نمانده است، تاکید کرد که ظرف یک ماه پیش رو باید این پروسه به پایان برسد.

حاجی پور تاکید کرد: رای اعتماد به وزیر پیشنهادی نیز چند روز طول خواهد کشید و قطعا نمایندگان دیگر کمیسیون‌ها نیز سوالاتی دارند و به جد دغدغه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات همین مسئله است.

این نماینده مجلس در رادیو گفت‌وگو تاکید کرد: وقتی در میان مردم و معلمان نیز قرار می‌گیریم، درباره زمان معرفی وزیر از سوی دولت، از ما سوال می‌پرسند.

حاجی پور در عین حال خاطرنشان ساخت: گزینه‌های پیشنهادی همانی هستند که در فضای مجازی منتشر می‌شود و ما نیز همین موارد را می‌شنویم. صحت این اخبار زمانی تایید می‌شود که وزیر از سوی رئیس جمهور به مجلس معرفی شود و بنده و اعضای کمیسیون و سایر نمایندگان نیز منتظر هستیم و نمی‌دانیم رئیس جمهور چه کسی را می‌خواهد برای سکان داری وزارت آموزش و پرورش معرفی کند.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص گمانه زنی‌ها مبنی بر انتخاب یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای تصدی گری این پست گفت: هر کس گزینه خود را مطرح می‌کند و تا زمانی که رئیس جمهور گزینه مورد نظر را معرفی نکند، کسی نمی‌تواند نسبت به این مسئله اظهار نظر کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز