از رادیو فرهنگ بشنوید؛

«ریشه در خاک» به یاد «فریدون مشیری» شنیدنی شد

۱۴۰۰/۰۸/۱۷ - ۰۸:۳۴:۰۵
کد خبر: ۱۲۵۷۹۵۰
«ریشه در خاک» به یاد «فریدون مشیری» شنیدنی شد
تصنیف «ریشه در خاک» از اشعار «فریدون مشیری» (دوشنبه ۱۷ آبان ماه ) در برنامه «با کاروان شعر و‌موسیقی» رادیو فرهنگ پخش و بررسی می شود .

به گزارش برنا؛ ‌برنامه شماره ۳۸۴ « با کاروان شعر و موسیقی» با بررسی شناسنامه ، قطعه «ریشه در خاک» اختصاص دارد، شاعر این اثر «فریدون مشیری» است.

فریدون مشیری از شعرای نوگرای ایرانی و از ادامه‌دهندگان راه نیما در دهه‌های سی و چهل و پنجاه است.

ویژگی شعرهای مشیری سادگی است. او شعرهای اجتماعی‌اش را هم در اوج سادگی سروده و باعث شده مخاطب عام نیز با آنها ارتباط برقرار کند. ریشه در خاک روایت مهاجرت یکی از دوستان نزدیک او است. او در فراق دوستش شعری سروده و او را به بازگشت به وطن تشویق می‌کند. به روزهای روشنی که از راه خواهند رسید. به تعلقی که به خاک دارد و قرار نیست هیچ‌وقت رهایش کند. ریشه در خاک روایت تمام کسانی است که با همه مشکلات می‌مانند و امید دارند روزی اوضاع بهتر شود.

آهنگسازی این اثر کاری است از کامبیز روشن روان؛ موسیقی‌دان، آهنگساز، نوازنده، رهبر ارکستر و آموزگار موسیقی اهل ایران است و بیژن بیژنی آن را اجرا نموده است و در این برنامه به چگونگی ساخت و اجرای این اثر پرداخته می شود.

همچنین آواز "ریشه در خاک" توسط سالار عقیلی نیز اجرا شده است.

برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» به تهیه کنندگی یلدا احتشامی و گویندگی مریم واعظ پور، ساعت ۱۲:۲۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز و موج ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌ شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز