نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

حذف ارز ترجیحی باعث حذف دست‌های کثیف از بانک مرکزی خواهد شد

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۰۹:۵۸:۰۵
کد خبر: ۱۲۶۰۷۵۳
حجت الاسلام موسوی با دفاع از حذف ارز ترجیحی گفت: اگر این اتفاق رخ دهد، دست‌های مافیا و کثیف از بانک مرکزی قطع خواهد شد و ضمن اینکه باعث ایجاد شفافیت در این حوزه می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص تغییر رویکرد دولت و مجلس درباره ارز ترجیحی با حجت الاسلام دکتر سید کاظم موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی با یادآوری این موضوع که دولت و مجلس در کنار هم، نه در تقابل یکدیگر قرار دارند، گفت: بعد از 43 سال از گذر انقلاب، تنها دورانی است که سه قوه تقریبا با یکدیگر هم نوا و یکدست هستند. طبیعتا در چنین شرایطی، انتظارات نیز افزایش پیدا می کنند.

وی از ایجاد مشکل در تامین کالاهای اساسی و تامین کننده معیشت مردم گفت و بیان کرد: بیش از 20 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی صورت گرفته است اما ارز آن بازنگشته است و این یک زنگ خطر برای ارز ترجیحی است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با تصریح بر این موضوع که اگر ارز ترجیحی قرار باشد برای عده ای نورچشمی باشد، طبیعتا یک مافیا ایجاد می شود، اظهار کرد: ارز 4200 تومانی تاکنون اهدافی که برای آن ترسیم شده است را محقق نکرده است و تنها باعث ایجاد رانت و فساد شده است.

وی با دفاع از حذف ارز ترجیحی تصریح کرد: اگر این اتفاق رخ دهد، دست خیلی از مافیا و دست های کثیف و مرموز از بانک مرکزی قطع خواهد شد و ضمن اینکه باعث ایجاد شفافیت در این حوزه می شود.

موسوی با تاکید بر اینکه باید بدانیم ارز ترجیحی به چه کسانی داده شده است، در کجا خرج شده است و برای چه هدف بوده است، عنوان کرد: در این شرایط اقتصادی خرج مقدار زیادی از منابع ارز تحت عنوان ارز ترجیحی باعث کوچک شدن سفره مردم شده است، در حالی که می توان بسیاری از مشکلات معیشتی و همچنین خودرو را حل کرد.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی نظر مجلس را برای برداشتن ارز ترجیحی مثبت عنوان کرد و گفت: چند روز قبل نامه ای از سوی رئیس جمهور در این باره ارسال شده است. این اقدام بدون تردید به صلاح دولت هم است زیرا بانک مرکزی تبدیل به پستو و حیاط خلوت عده ای رانت خوار شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز