با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران؛

برنامه رادیویی «پرانتز باز» به مناسبت هفته کتاب روی آنتن می‌رود

۱۴۰۰/۰۸/۲۵ - ۰۴:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۱۴۸۴
برنامه رادیویی «پرانتز باز» به مناسبت هفته کتاب روی آنتن می‌رود
مارال دوستی گفت: برنامه رادیویی «پرانتز باز» این هفته به مناسبت بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از رادیو نمایش و از ساعت ۱۶ تا ۱۷ روی آنتن می‌رود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ مارال دوستی (سردبیر و تهیه کننده برنامه «پرانتز باز» رادیو نمایش) در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری  اسلامی ایران در رابطه با برنامه رادیویی «پرانتز باز» که با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران در محل ستاد هفته اجرا می‌شود، گفت: «پرانتز باز» برنامه‌ای است که بعد از 6 سال دوباره روی آنتن برگشته است. این برنامه 11 سال پیش هر روز روی آنتن رادیو نمایش می‌رفت و به موضوعات مختلف می‌پرداخت.

او ادامه داد: برنامه جدید پرانتز باز از تیرماه آغاز شده است و جمعه‌ها از ساعت 21 تا 23 پخش می‌شود. در این برنامه جشنواره‌ها و حوزه‌های مطرحی چون سواد رسانه‌ای و... را در میان برنامه پیگیری کرده و روی آنتن می‌بریم.

وی یادآور شد: برنامه رادیویی «پرانتز باز» این هفته به مناسبت بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از رادیو نمایش و از ساعت 16 تا 17 روی آنتن می‌رود. این برنامه با اجرای نیما رئیسی و مجید واشقانی با حضور علیرضا بهرامی و شهاب دارابیان با همراهی میهمانانی از حوزه کتاب همزمان با هفته کتاب به صورت زنده از شبکه رادیونمایش برای مخاطبان و علاقه مندان به دنیای کتاب، پخش می‌شود. ‎

سردبیر و تهیه کننده برنامه رادیو نمایش تصریح کرد: ما در این برنامه به مدت یک ساعت به موضوعاتی چون نمایشگاه‌های مهم، شیوه کتابخوانی افراد مختلف و قیمت کتاب می‌پردازیم که کمتر در رسانه‌های دیگر در مورد آنها صحبت شده است.

 وی همچنین مطرح کرد: در نظر داریم در این برنامه نه تنها هنرمندان بلکه خوانندگان، پزشکان، فوتبالیست‌ها، هنرمندان و کارآفرینان ، شیوه کتاب خواندن را با مردم در میان بگذارند و نظر خود را در مورد حوزه کتاب بگویند. مردم نیز این هفته با ما مشارکت می‌کنند و در خصوص کتاب‌هایی که خوانده‌اند اطلاع‌رسانی می‌کنند و ما آنها را در برنامه معرفی می‌کنیم.

سردبیر و تهیه کننده برنامه «پرانتز باز» رادیو نمایش در رابطه با هفته کتاب و اهمیت آن بیان کرد: ما بر این باوریم که اصلا آمار کتاب خوانی کم نیست و مردم کتاب خوانی داریم و مردم کتاب را دوست دارند و می خوانند. ممکن است گاهی در اولویت آنها نباشد. اما وجود شعبه‌های کتاب و حضور کتاب فروشی‌ها نشان می‌دهد چرخ کتاب خوانی می‌چرخد و چرخ اقتصاد آن در حال چرخش است.

مارال دوستی در پایان سخنان خود گفت: دلمان می‌خواهد به مردم این اعتماد به نفس را بدهیم و این شعار را زنده نگه داریم که زندگی در دنیای کتاب، زندگی موازی نیست؛ بلکه زندگی واقعی است.

بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه آغاز شده و تا یکم آذرماه ۱۴۰۰با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور ادامه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز