گزارش اختصاصی برنا از روند ساخت سریال خوشنام؛ (بخش نخست)

«خوشنام» سریالی مملو از عشق، شادی و غم/ ادامه تصویربرداری در یکی از محله‌های جنوب شهر

۱۴۰۰/۰۹/۰۳ - ۰۵:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۱۸۲۰
«خوشنام» سریالی مملو از عشق، شادی و غم/ ادامه تصویربرداری در یکی از محله‌های جنوب شهر
تصویربرداری مجموعه تلویزیونی«خوشنام» به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و تهیه‌کنندگی احمد زالی این روزها در خانه‌ای قدیمی در نزدیکی‌های میدان قیام در حال انجام است.

به گزارش برنا؛ روز دوشنبه 24 آبان ماه اعضای خانواده «خوشنام» حوالی میدان قیام در خانه‌ای قدیمی که لوکیشن اصلی این سریال است، سکانس‌هایی از آن را ضبط کردند.

پشت صحنه سریال «خوشنام»

لوکیشن تصویربرداری این سریال خانه‌ای قدیمی در یکی از محله‌های اصیل‌ تهران است، خانه‌ای که به محض ورود به آن احساس سفر در زمان به شما دست می‌دهد، خانه‌ای که گویا از گذر زمان جا مانده و بیشتر در فیلم‌ها و سریال‌های دهه 1360 می‌توان چنین لوکیشنی پیدا کرد و می‌توان گفت در آثار تلویزیونی که قصه‌شان در شهر تهران روایت می‌شود چنین لوکیشنی در سال‌های اخیر کمتر دیده شده است.

خانه‌ای با دیوارهای آجری، پنجره‌ها و چارچوب‌های رنگی و چندین اتاق که از راهروها و حیاط به هم راه دارند و حیاطی که یک حوض با چند ماهی قرمز در وسط آن قرار دارد و احساس نوستالژیک دلنشینی در آن حس می‌شود و از گریم بازیگران می‌توان به این نتیجه رسید که این حس در کلیت سریال وجود دارد و می‌توان منتظر پخش یک سریال با فضایی دلنشین و نوستالژیک بود.

خوشنام

روز دوشنبه حمید لولایی، فریده سپاه‌منصور، شهره لرستانی، هومن حاجی‌عبدالهی، سحر ولدبیگی، نیلوفر رجایی‌فر و عباس جمشیدی‌فر حضور داشتند که تصویربرداری سکانسی در حیاط خانه با بازی حمید لولایی، عباس جمشیدی‌فر، هومن حاجی‌عبدالهی و نیلوفر رجایی‌فر پس از چند برداشت انجام شد.

علیرضا نجف‌زاده کارگردان این مجموعه تلویزیونی در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، «خوشنام» را سریالی اجتماعی دانست که در برخی لحظات حال و هوایی طنز پیدا می‌کند.

پشت صحنه سریال «خوشنام»

نجف‌زاده خاطرنشان کرد: سریال «خوشنام» یک ملودرام شیرین اجتماعی است که اگر بخواهیم درونمایه آن را عنوان کنیم و به ژانر این اثر اشاره کنیم، می‌توانیم «خوشنام» را سریالی در ژانر توبه بدانیم. شخصیت‌های قصه ما بر اساس اتفاق‌هایی که برای آن‌ها رخ می‌دهد در مسیر خوشنام شدن قرار می‌گیرند اما برای خوشنامی کار ساده‌ای ندارند و سختی و اتفاقاتی که در مسیر قصه‌شان رخ می‌دهد، کشمکش و پیچیدگی‌های درام قصه ما را شکل می‌دهد.

خوشنام 6

احمد زالی درباره از نکات جذاب سریال «خوشنام» که او را ترغیب به ساخت این اثر کرده گفت و خاطرنشان کرد: فیلمنامه «خوشنام» یکی از جذاب‌ترین فیلمنامه‌هایی بود که در این سال‌ها به دستم رسید و خواندم. فیلمنامه‌ای که علاوه بر داشتن یک داستان جذاب و مملو از لحظات کمدی مفاهیم بسیار عمیقی را که در زیرمتن این قصه بود دنبال می‌کرد و این مفاهیم عمیق من را بسیار مشعوف کرد.

او افزود: زمانی که فیلمنامه را از محسن کیایی دریافت کردم و وقتی آن را می‌خواندم در برخی موقعیت‌های کمدی آن قهقهه می‌زدم چراکه فضاهای کمدی این سریال که زیاد هم هستند بسیار جذاب بود. فضای این سریال از هر نظر با دیگر طرح‌هایی که به دستم رسیده بود تفاوت داشت.

لوگو

هومن حاجی‌عبدالهی که نقشی متفاوت در این سریال دارد و با گریم و ظاهری جدید مقابل دوربین نجف‌زاده حاضر شده، درباره نقش خود در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: در سریال «خوشنام» نقشی را ایفا می‌کنم که نسبت به دیگر نقش‌هایی که تا امروز ایفا کردم بسیار متفاوت است، من تابحال در در نقشی اینچنین مقابل دوربین ظاهر نشده‌ام. من نقش شخصیتی جدی و تا حدی خشن را بر عهده دارم.

در سکانسی که روز دوشنبه تصویربرداری آن انجام شد، نشانه‌های خشن و جدی بودن شخصیت هومن حاجی‌عبدالهی در این سریال به وضوح مشخص بود و او در همین سکانس عصبانی و خشن با شخصیت‌های روبروی خود که در این سکانس نیلوفر رجایی‌فر و عباس جمشیدی‌فر بودند، صحبت می‌کرد.

لوگو 5

پشت صحنه سریال «خوشنام»

فریده سپاه‌منصور که یکی از بازیگران سریال «خوشنام» است و در این روز نیز مقابل دوربین نجف‌زاده قرار گرفت در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار برنا، با تأکید بر اینکه نمی‌خواهد توضیحی درباره نقشش ارائه دهد، تأکید کرد: گروه بسیار خوبی در تولید سریال «خوشنام» نقش دارند و فکر می‌کنم این سریال مورد استقبال مخاطبان نیز قرار بگیرد چرا که فضا و قصه‌ای دلنشین دارد.

خوشنام 3

شهره لرستانی دیگر بازیگر سریال «خوشنام» نیز در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، بازی در این سریال را اتفاقی خوشایند دانست و گفت: بازیگران بسیار خوبی در سریال «خوشنام» ایفای نقش می‌کنند که من از همکاری با این گروه بسیار خوشحال هستم. «خوشنام» قصه یک خانواده را روایت می‌کند و ما که نقش اعضای یک خانواده را بازی می‌کنیم پس از اینکه همه با هم به ویروس کرونا مبتلا شدیم و با هم این دوران را گذراندیم و به کار برگشتیم انس و الفتی بین ما به وجود آمد و واقعاً مثل یک خانواده شدیم که این ارتباط و صمیمیت را در کار هم حفظ کرده و فضای صمیمانه و دلنشینی ایجاد شده است.

پشت صحنه سریال «خوشنام»

عباس جمشیدی‌فر که میزان زیادی از بار کمدی سریال بر دوش او است، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، درباره نقشش در این سریال گفت: «خوشنام» یک سریال کاملاً اجتماعی است که گهگاهی هم حال و هوایی کمدی در آن احساس می‌‌شود اما نمی‌توان آن را اثری کاملاً کمدی دانست. در این سریال مخاطب فضای تلخ، عاشقانه و کمدی را تجربه می‌کند.

او با اشاره به اینکه توضیح چندانی نمی‌تواند درباره نقشش ارائه دهد تأکید کرد: اگر بخواهیم درباره نقشم توضیح بدهم خط داستانی فاش می‌شود ولی به طور کل من نقش فریدون را بازی می‌کنم که در موقعیت اجتماعی کاملاً متفاوتی با افکار خیلی منفی و هیجانات خیلی زیاد قرار دارد و با این افکار و هیجانات دست به یک کارهای غیرمنطقی می‌زند که شاید خیلی‌ها او را دوست نداشته باشند.

پشت صحنه سریال «خوشنام»

نیلوفر رجایی‌فر که در سریال «خوشنام» ایفای یکی از نقش‌های اصلی را بر عهده دارد در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: سریال «خوشنام» در حال و هوایی جذاب و دلنشین روایت می‌شود. مخاطب در این سریال با خانواده‌ای دوست‌داشتنی و پر از دردسر و داستان و بامزگی‌ همراه است که به نظرم می‌تواند جذاب و دیدنی باشد.

او افزود: من نقش دختری را بازی می‌کنم که بهیار بیمارستان است، داستان‌های مختلفی دارد و با ماجراهای بسیاری همراه است. به نظر من این دختر کاراکتر خیلی جذاب و شیرینی دارد که پر از زندگی است. شخصیت من در این سریال برخی مواقع یک شخصیت اصطلاحاً مردانه است که از برادرش تأثیر گرفته و برخی مواقع لحنی متفاوت دارد و به بامزه بودن این شخصیت افزوده است.

تصویربرداری «خوشنام» این روزها در محله‌ای پایین شهر تهران ادامه دارد.

مشروح کامل گفت‌وگوی خبرنگار برنا با عوامل این مجموعه تلویزیونی به زودی منتشر خواهد شد.

جدید خوشنام 3جدید خوشنام 5

خوشنام

انتهای پیام//

نظر شما