مرتضی آخوندی مطرح کرد؛

کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه با ۸۰ هزار جلد کتاب جدید تجهیز می‌شود

۱۴۰۰/۰۸/۲۸ - ۰۷:۳۹:۵۱
کد خبر: ۱۲۶۳۰۲۴
کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه با ۸۰ هزار جلد کتاب جدید تجهیز می‌شود
مدیر انتشارات دارالکتب اسلامیه گفت: به مناسبت هشتادمین سالگرد فعالیت این انتشارات تصمیم گرفتیم تا ۸۰ هزار جلد کتاب را به کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه سراسر کشور اهدا کنیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ مرتضی آخوندی مدیر انتشارات دارالکتب اسلامیه در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به اهدای 80 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه سراسر کشور اشاره کرد و گفت: انتشارات دارالکتب اسلامیه از قدیمی‌ترین ناشران مذهبی کشور است و قدمتی به اندازه هشت دهه دارد. امسال به مناسبت هشتادمین سالگرد فعالیت این انتشارات تصمیم گرفتیم تا 80 هزار جلد کتاب را به کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه سراسر کشور اهدا کنیم.  

وی در ادامه با اشاره به این نکته که کتاب‌های اهدایی بر اساس نیازسنجی علمی طلاب انتخاب شده‌اند، گفت: انتشارات دارالکتب اسلامیه بر اساس نیازسنجی حوزه‌های علمیه دست به انتشار کتاب می‌زند. به همین دلیل همه کتاب‌های ما تبدیل به کتب درسی حوزه‌های علمیه شده‌اند. این کتاب‌ها همچنین برای مخاطبان دانشگاهی و حتی مخاطبان عامه نیز مفیداند. در همین طرح نیز نیاز کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه را درنظر گرفته‌ایم و آثاری چون دوره «جواهرالکلام» محمدحسن نجفی، «تفسیر نمونه» آیت الله العظمی مکارم شیرازی، «الامالی» شیخ طوسی و سایر کتاب‌ها را که عمدتا آثار مرجع در دانش‌های تفسیر، حدیث، فقه و... است، اهدا خواهد شد.

آخوندی همچنین درباره سیستم توزیع این کتاب‌ها نیز گفت: این طرح برای حوزه‌های علمیه سراسر کشور است و به همین دلیل با هماهنگی با دفتر آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، قرار شد تا کتاب‌ها به قم ارسال شده و زیر نظر ایشان به حوزه‌های علمیه سراسر کشور ارسال شود.

مدیر انتشارات دارالکتب اسلامیه به ضرورت‌ اهدای کتاب به حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: شرایط اقتصادی کشور چندان به سامان نیست و به همین دلیل شاید تهیه کتاب برای حوزه‌های علمیه سخت باشد و البته ضرورت دارد تا کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه مدام بروز شوند. در طرح اهدا این اجازه نیز داده شده تا مدیران حوزه‌ها هرکدام از کتاب‌ها را که صلاح دانستند به طلاب نیز هدیه بدهند. ما همچنین آمادگی اضافه کردن تعداد نسخه‌ها را نیز داریم.

آخوندی همچنین از ناشران دعوت کرد تا به طرح اهدای کتاب به حوزه‌های علمیه بپیوندند: امیدوارم باقی ناشران نیز این ضرورت را درک کنند. البته تعدادی از ناشران و نویسندگان نیز با ما تماس گرفتند و برای پیوستن به این طرح ابراز آمادگی کردند. امیدوارم با تبلیغات و خبررسانی شما خبرنگاران کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه بروز شود.

وی در پایان به بیست و نهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: هفته کتاب سال‌هاست که دارد برپا می‌شود و برکات بسیاری به همراه داشته است. این سال نیز معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های جدید و ایده‌هایی نو را طراحی کرده که امیدوارم ثمربخش باشد. آقایانی که جدیدا مدیریت فرهنگی کشور را در دست گرفته‌اند از جمله یاسر احمدوند و علی رمضانی سابقه خوبی در حوزه کتاب دارند و به مشکلات آگاهی کامل دارند. امیدوارم قدمشان خیر باشد و مشکلات صنعت نشر کشور برطرف شود.

بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه آغاز شده و تا یکم آذرماه ۱۴۰۰با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور ادامه دارد.

نظر شما