معرفی کتاب

«از چشم غربی» رمانی درباره آشفتگی سیاسی روسیه در قرن نوزدهم

۱۴۰۰/۰۹/۲۷ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۲۱۱۲
«از چشم غربی» رمانی درباره آشفتگی سیاسی روسیه در قرن نوزدهم
رمان تاریخی «از چشم غربی»، تلاشی است برای به دست دادن روانشناسی جامعه‌ی روسیه. در آغاز داستان، قتل وزیر کشور روسیه با نام آقای "پ" اتفاق می‌افتد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، «از چشم غربی» اثر جوزف کنراد این رمان جنجالی که به عنوان یکی از بهترین دستاوردهای ادبی کنراد تحسین شده ، به طرز ماهرانه‌ای آشفتگی سیاسی روسیه در قرن نوزدهم را به تصویر می کشد و تحولات چشمگیر در زندگی یک دانشجو به نام رازموف را دنبال می کند ، در حالیکه او خود را برای کار در بوروکراسی تزاری آماده می کند.

طی طرحی که چرخ می خورد و بازمی گردد ، رازموف در توطئه انقلابی در گیر می شود وقتی که به یک دانش آموز دیگر که یک مقام عمومی را ترور می کند پناه می دهد. او که به طور فزاینده ای درگیر فتنه های سیاسی رادیکال ها می شود ، به آنارشیستی که به او کورکورانه اعتماد کرده بود خیانت می کند. مقامات سپس رازموف را برای مأموریتی جاسوسی اعزام میکنند و...

کتاب «از چشم غربی» یک مطالعه شخصیتی جذاب است که به طرز حیرت انگیزی ، دلمشغولی های رازوموف را در مورد نجابت و پاسخگویی را نشان می دهد ، هنگامی که با حقایق و ارزشهای یکپارچگی انسان و قدرت اخلاق روبرو می شود.

داستان این رمان در سنت پترزبورگ، ژنو و سوئیس می گذرد و پاسخ کنراد است به رمان جنایت و مکافات. مشهور بوده که کنراد از داستایفسکی متنفر بوده است! «از چشم غربی» پر است از بدبینی و درگیری در مورد شکست های تاریخی جنبش ها و آرمان های انقلابی. اظهارات کنراد در این کتاب و همچنین کتاب های دیگرش در مورد غیرمنطقی بودن زندگی ، کدورت شخصیت ، بی عدالتی ای که با آن رنج به افراد بی گناه و فقیر تحمیل می شود و بی احترامی به زندگی کسانی که با آنها هستی را به اشتراک می گذاریم را به تصویر می کشد.

سرآغاز سند آقای رازوموف با رویدادی ارتباط دارد که به واقع فساد اخلاقی جامعه ای است زیر فشار که در آن شریف ترین آمال بشری، میل به آزادی، وطن پرستی شدید، عشق به عدالت، احساس رحم، و حتى وفاداری اذهان ساده، به فحشای شهوت و نفرت و ترس، آن ملا زمان جدایی ناپذیر استبدادی ناهنجار، کشیده شده اند.

رویدادی که در بالا به آن اشاره شد سوء قصدی موفق بود به جان آقای پ -، رئیس چند سال پیش سازمان جنجالی سرکوب، یعنی همان وزیر کشور که از قدرت فوق العاده ای برخوردار شده بود. درباره او روزنامه ها به اندازه کافی سروصدا کرده اند، درباره آن شخصیت متعصب، باریک سینه ملبس به یونیفورمی ملیله دوزی شده، که پوست صورتی چون چرم چروکیده داشت، و چشمانی بی حالت و عینکی، و صلیب سن پروکوپیوس آویخته به زیر گلوی استخوانی.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز