افشار: حضور مردم در جشنواره موسیقی فجر انرژی مضاعف برای هنرمندان است/ موافق برگزاری جشنواره با تعداد جمعیت بالا نیستم/ مخالف فروش بلیط برای جشنواره هستم!

۱۴۰۰/۱۰/۲۵ - ۰۵:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۵۹۱۷
افشار: حضور مردم در جشنواره موسیقی فجر انرژی مضاعف برای هنرمندان است/ موافق برگزاری جشنواره با تعداد جمعیت بالا نیستم/ مخالف فروش بلیط برای جشنواره هستم!
قاسم افشار خواننده موسیقی پاپ معتقد است که حضور مردم در جشنواره موسیقی فجر می تواند برای هنرمندانی که اجرا دارند موثر باشد و انرژی مضاعفی را به آن ها دهدو علاوه بر آن نیز به شدت مخالف فروش بلیط جشنواره هستم و به نظرم باید چند روز جشنواره به صورت رایگان به مردم تعلق داده شود تا بتوانند افرادی که چهره نیستند ولی سرشار از استعداد هستند را ببینند و افراد جدید به موسیقی معرفی شود.

قاسم افشار خواننده موسیقی پاپ که سال گذشته در جشنواره موسیقی فجر اجرا داشت در همین خصوص و نحوه کیفیت جشنواره موسیقی فجر امسال با ما گفت و گو کرد او در پاسخ به این سوال که امسال چگونه و با چه کیفیتی می توانیم جشنواره موسیقی مناسبی در پیش داشته باشیم به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: سال گذشته همان طور که در جریان هستید در جشنواره اجرا داشتم که این اجرا بدون حضور جمعیت بود اما امیدوارم امسال شرایط به گونه ای باشد که بتوان با در نظر گرفتن پروتکل های بهداشتی جشنواره نسبتا خوبی را برگزار کرد.

او در این خصوص که آیا با وجود ویروس منحوس کرونا حضور تماشاگران در جشنواره موسیقی فجر لازم و تاثیرگذار است یا خیر بیان کرد: قطعا حضور مردم می تواند برای هنرمندانی که اجرا دارند موثر باشد و انرژی مضاعفی را به آن ها دهد که اگر این اتفاق رخ دهد بسیار مفید تر خواهد بود.

افشار در پاسخ به این سوال که با توجه به اهمیت موسیقی پاپ در طی سال آیا نیاز است تا در جشنواره بیشتر به موسیقی های سنتی آیینی و فولکلور پرداخته شود و به معرفی بیشتر موسیقی نواحی بیانجامد بیان کرد: چنین موردی بنا به سیاست های کلان مدیریتی است اما کاملا با شما موافق هستم و نظر من بر این است که شاید بتوان در جشنواره از چهره هایی که هنوز شناخته نشدند استفاده کرد تا آن ها پا به عرصه بگذارند و با عرض اندام دیده شوند. جشنواره فرصت مناسبی است تا به این افراد کمک کند.

این خواننده در این خصوص که چرا با وجود اینکه سالن های تئاتر و سینما به روال عادی خود برگشته اند اما سالن های کنسرت همچنان در تعلیق به سر می برند و برای بازگشت سالن های کنسرت به روال عادی در دروان پساکرونا چه استاندارد سازی باید برای آن صورت بگیرد اظهار کرد: ظاهرا این اتفاق درحال رخ دادن است و انگار سالن های کنسرت قرار است تا مجددا به روال عادی خود بازگردند چراکه من تیزر های برگزاری کنسرت ها را می بینم. دلیل اینکه سالن های کنسرت مدت زیادی در تعلیق بود به این بر می گشت که تهیه کنندگان شرایط خاصی را داشتند و خوانندگان نیز با یک شرایط دیگر به میدان می آمدند و اصلا با یکدیگر کنار نمی آمدند اما درحال حاضر قرار است تا سالن ها تمام بلیط های خود را به فروش برسانند درواقع (سولد اوت) کنند و با سالنی پر اجرای خود را آغاز کنند. من با این اتفاق موافق نیستم و باید با وجود این ویروس منحوس تعداد جمعیت کم شود که اگر این اتفاق بیفتد برگزاری جشنواره بهتر و مناسب تر خواهد بود.

افشار در پاسخ به این سوال که آیا علاقه خوانندگان پاپ به به برگزاری کنسرت در خارج از کشور به چه چیزی بر می گردد گفت: اعتقاد من بر این است که هیچ منعی برای خوانندگان ایرانی وجود ندارد که بخواهند در خارج از کشور کنسرت برگزار کنند. به نظر من بسیار خوب است که این اتفاق در کشور های مختلف رخ می دهد .

قاسم افشار خواننده موسیقی پاپ در پایان و در این خصوص که با توجه به آزمون و خطای جشنواره در سال گذشته چه پیشنهادی برای بهتر برگزار شدن جشنواره در بهمن ماه دارد تاکید کرد: جشنواره ها سالیان سال است که به صورت تکراری برگزار شده است و افراد معدودی در آن شرکت داشته اند. به نظر من غیر از موسیقی نواحی امیدوارم اتفاقی رخ دهد تا اشخاصی که استعداد اجرا و خوانندگی داشته اند اما چنین فرصتی برای شان مهیا نشد در این جشنواره به آن ها یک فرصت داده شود تا بتوانند از هنر خود رونمایی کنند. قابل ذکر است که من به شدت مخالف فروش بلیط جشنواره هستم و به نظرم باید دیدگاهی پشت جشنواره باشد و چند روز جشنواره را به صورت رایگان به مردم تعلق داد تا بتوانند افرادی که چهره نیستند ولی سرشار از استعداد هستند را ببینند و افراد جدید به موسیقی معرفی شود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز