کانون کارگردانان سینما:

توقیف «قاتل و وحشی» کمک به سینمای مبتذل است

۱۴۰۰/۱۰/۰۶ - ۱۲:۵۶:۱۶
کد خبر: ۱۲۷۸۹۶۹
توقیف «قاتل و وحشی» کمک به سینمای مبتذل است
کانون کارگردانان در بیانیه‌ای توقیف فیلم «قاتل و وحشی» را کمک به سینمای مبتذل دانست.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در پی ادامه ممانعت دبیرخانه جشنواره فجر از نمایش فیلم «قاتل و وحشی» برای هیات انتخاب با وجود داشتن همه شرایط قانونی، کانون کارگردانان بیانیه‌ایی صادر کرد و با برشمردن دلایل قانونی بودن حضور این فیلم در جشنواره فجر نوشت:« کانون کارگردانان سینمای ایران کنار گذاشتن غیرقانونی فیلم «قاتل و وحشی» از جشنواره فیلم فجر را محکوم میکند و خواستار نمایش این فیلم برای هیات انتخاب است. بدیهی است نظر هیات محترم انتخاب فصل الخطاب است.

همچنین از دو کارگردان مطرح و دو سینماگر شناخته شده حاضر در هیات انتخاب، انتظار می رود با اصرار بر دیدن و بررسی فیلم «قاتل و وحشی» و دیگر فیلم هائی که گرفتار ممیزی جشنواره شده اند باعث بررسی آنها توسط این هیات شوند تا خود را ناخواسته شریک توقیف فیلم های چهلمین جشنواره فیلم فجر نکنند.

نمایش «قاتل و وحشی» در بخش مسابقه جشنواره فجر یا حتی خارج از مسابقه می تواند نشان دهد که دولت جدید قصد ندارد با ادبیات توقیف سخن بگوید و قضاوت سینمائی را به مردم و منتقدین می سپارد.

آقای حمید نعمت الله مثل دیگر اعضای کانون کارگردانان سینما از سرمایه های سینمای کشور است و توقیف فیلم «قاتل و وحشی» که مخاطبین زیادی در انتظار دیدن آن هستند، کمک غیرمستقیم به رونق سینمای مبتذلی است که آقای خزاعی در ابتدای مدیریت خود آن را نکوهش کردند.

امیدواریم با درایت مدیران سینمائی اولین جشنواره فیلم فجر دولت جدید به فرصتی برای توقیف فیلم های سینمائی تبدیل نشود و محلی برای نمایش همه فیلم های سینمائی با دیدگاه ها و سلایق متفاوت باشد.»

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز