مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران مطرح کرد

مقدمات برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حال انجام است

۱۴۰۰/۱۰/۱۹ - ۱۳:۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۲۸۴۰۹۹
مقدمات برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حال انجام است
علی رمضانی با بیان این‌که امور اجرایی سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حال انجام است، گفت: جدول زمان‌بندی برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آماده شده و پس از مشورت با صاحب نظران و دست‌اندرکاران حوزه نشر، نهایی و وارد فاز اجرایی خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ علی رمضانی (مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران) با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص برگزاری سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: بنابر تصمیم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اردیبهشت ماه سال 1401، نیاز بود تا اقداماتی در این زمینه انجام شده و تدابیری اندیشیده شود.

وی ضمن بیان این‌که به دلیل همه گیری ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن ضرورت داشت تا هماهنگی‌های لازم با قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستاد ملی مقابله با کرونا صورت گیرد، عنوان کرد: بر همین اساس دکتر محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) با دکتر احمد وحیدی (وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا) و دکتر بهرام عین‌الهی (وزیر  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو اصلی ستاد ملی مقابله با کرونا) مکاتباتی داشتند. پاسخ اولیه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا این بود که با توجه به شرایط همه گیری این بیماری در کشور و قابل پیش بینی نبودن آن، از هم اکنون امکان صدور مجوز برای برگزاری قطعی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اردیبهشت ماه سال آینده قابل انجام نیست.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در ادامه بیان کرد: در مرحله دوم نیز مطرح شد که در صورت صدور مجوز برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به صورت حضوری، شرایط سال‌های گذشته قابل تکرار نخواهد بود و برگزاری نمایشگاه با جمعیت سال‌های گذشته، وسعت و تعداد بالای ناشران امکان‌پذیر نیست؛ در نتیجه باید در خصوص این موارد برنامه‌ریزی‌ کرده و برای کاهش آن راهکاری ارائه شود. همچنین در صورتی که مجوز برگزاری سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صادر شود باید دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور را مدنظر قرار  داده و بر اساس آن اقدام گردد.

رمضانی تصریح کرد: طبق دستور معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری این نمایشگاه در دستور کار خانه کتاب و ادبیات ایران قرار گرفته و این مجموعه با توجه به موارد مدنظر ستاد ملی مقابله با کرونا سناریوهای مختلفی را برای اجرا طراحی کرده است. همچنین مذاکرات و مکاتباتی با سازمان‌های دست اندرکار در حال انجام است تا به محض تایید ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت‌های مربوط به برگزاری دوره سی‌وسوم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عملیاتی شود.

وی مطرح کرد: جدول زمان‌بندی برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آماده شده و پس از مشورت با صاحبنظران و دست‌اندرکاران حوزه نشر، نهایی شده و به سرعت وارد فاز اجرایی خواهد شد. بعضی از فعالیت‌ها را باید توامان انجام دهیم چرا که با محدودیت زمانی روبه‌رو هستیم. قبلا هم اعلام شد که بازدید از محل‌های احتمالی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انجام شده است. تصمیم گیری در این خصوص نیز در حال نهایی شدن است.

علی رمضانی در پایان گفت: امیدوارم با کنترل همه‌گیری کرونا در ایران، امکان برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی کشور به نحو مطلوب فراهم شود و علاقمندان حوزه کتاب و کتابخوانی بتوانند از فعالیت‌های ناشران کشور در دو سال گذشته به صورت حضوری بازدید کرده و انتخاب‌گر بهترین‌ها باشند.

انتهای پیام//

نظر شما