نهمین دوره‌ی جایزه کتاب مهر برگزار می‌شود

۱۴۰۱/۰۲/۰۸ - ۰۸:۲۷:۵۵
کد خبر: ۱۳۲۳۴۳۵
نهمین دوره‌ی جایزه کتاب مهر برگزار می‌شود
نهمین دوره‌ی جایزه کتاب مهر با انتخاب و معرفی برترین کتاب رمان منتشر شده در سال 1399 و 1400 در حوزه‌ی نوجوان، به اهتمام موسسه‌ی نیکوکاری مهرطه، با همکاری پنج موسسه‌ مردم‌نهاد دیگر و مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نیمه دوم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، ایده‌ی اولیه‌ی جشنواره‌ی کتاب مهر بر اساس ترویج کتاب‌خوانی جهت آشنایی دختران نوجوان با جهان‌های مختلف و در نتیجه افزایش اعتماد به نفس و مهارت‌های آنان در سال 1390 شکل گرفت.

در بستر جایزه‌ی کتاب مهر، فرزندان علاوه بر مطالعه، به بررسی و نقد کتاب‌های دیگر می‌پردازند و ارتباط موثر و فعالیت گروهی برای انتخاب بهترین کتاب را نیز تجربه می‌کنند.

ایده جایزه کتاب مهر برای افزایش سطح آگاهی نوجوانان و در راستای تشویق آن‌ها به کتاب‌خوانی مطرح شده است. طرح کتاب مهر در قالب یک فعالیت فرهنگی با همکاری نهادهای مدنی و موسسات مرتبط با فعالیت‌های اجتماعی برگزار و به‌مرور گروه‌های مختلفی به این جشنواره اضافه شدند.

نهمین دوره‌ی جشنواره کتاب مهر با حضورداورانی از موسسه نیکوکاری مهرطه، موسسه مهر و ماه، انجمن پرنده درخت کوچک، کانون پرورش کودکان و نوجوانان و موسسه‌ی شکوفا برگزار و دختران نوجوان 13-18 داوری، اجرا و اهدای جوایز جشنواره را عهده‌دار می‌شوند.

در این دوره از برگزاری جشنواره، 81 کتاب‌ ترجمه و تألیف ازناشران برتر کودک و نوجوان مورد داوری قرار گرفتند.

در این جشنواره دختران نوجوان به عنوان داوران این جشنواره در گروه‌های چهار نفره با همراهی سرگروه‌ها، در مورد روش کار و چگونگی مطالعه و بررسی کتاب‌ها توسط نوجوانان صحبت و پس از خواندن هر کتاب، فرم‌های مخصوص داوری را  تکمیل و نظر و نتیجه‌ی بررسی خود را به‌صورت مکتوب اعلام می‌کنند.

فهرست برگزیدگان با توجه به جمع‌بندی نظرات داوران انتخاب می‌شوند. کتاب‌های منتخب برآیند داوری همه‌ی موسسات بوده و هرساله چهار برگزیده در زمینه کتاب ویژه‌ی تألیف، کتاب ویژه‌ی ترجمه، کتاب تقدیری تألیف و کتاب تقدیری ترجمه انتخاب می‌شوند.

جایزه کتاب مهر در سال 1390  با هدف ترویج کتابخوانی و داوری رمان نوجوان توسط مخاطبان اصلی این آثار یعنی نوجوانان، به ابتکار موسسه نیکوکاری مهرطه طراحی و ارائه شد.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز