معرفی آلبوم موسیقی مستوره ر در برنامه رادیویی «ایل بانگ»

۱۴۰۱/۰۲/۱۵ - ۰۶:۵۳:۱۵
کد خبر: ۱۳۲۵۴۷۴
معرفی آلبوم موسیقی مستوره ر در برنامه رادیویی «ایل بانگ»
مجله موسیقی «ایل بانگ» در شبکه رادیویی فرهنگ به مناسبت انتشار آلبوم موسیقی « مستوره» میزبان محمد میرزایی نوازنده نی و عضو هیئت علمی دانشکاه کردستان گروه موسیقی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، صادق چراغی به عنوان کارشناس مجری در مجله موسیقی ،«ایل بانگ» با محمد میرزایی پیرامون آلبوم « مستوره» به  گفتگو با می پردازد.

آلبوم «مستوره » از تازه‌ترین محصولات واحد موسیقی حوزه هنری کردستان است با سرپرستی "محمد میرزایی" و خوانندگی"سجاد مهربانی" به همت حوزه هنری کردستان با مشارکت دانشگاه کردستان اواخر فروردین ماه منتشر شده است.

آواز در این اثر با موضوع قابلیت شعر مستوره اردلان جهت همنشینی با موسیقی دستگاهی در دستگاه ماهور طراحی شده است.

اشعار این آلبوم شامل «شعرآواز- مستوره کردستانی»، «شعر تصنیف لیم یاخی- مه لا عه بدوللا بوکانی» و شعر تصنیف فولکلور که ویار است

ماه شرف خانم مستوره اردلان در ۱۱۸۲ شمسی در سنندج دیده به جهان گشور تا در حیات پربارو البته کوتاه خود، عنوان اولین زن تاریخ نگار و شاعره‌ای صاحب سبک را بر دوش گیرد. تاریخ اردلان، عقاید مستوره در اعتقادات و دیوان اشعار، بخشی از آثار اوست که تاکنون چاپ و منتشر شده است.

برنامه «ایل بانگ» به همت گروه ادب و هنر و به تهیه‎کنندگی مجید میرزایی و اجرای کارشناسی صادق چراغی، ساعت ۱۷:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز