«مجلس عاشق کشی» با حضور چکناواریان رونمایی شد

۱۳۹۴/۰۲/۱۹ - ۱۴:۲۱:۳۰
کد خبر: ۲۸۳۵۸۸
«مجلس عاشق کشی» با حضور چکناواریان رونمایی شد
آلبوم موسیقی «مجلس عاشق کشی» با حضور لوریس چکناواریان، مهران روحانی و وارطان ساهاکیان روز گذشته در شهر کتاب فرشته رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی و پارتیتور «مجلس عاشق کشی» به آهنگسازی احمدرضا اسماعیلی با حضور هنرمندانی چون لوریس چکناواریان، مهران روحانی، وارطان ساهاکیان جمعه ۱۸ اردیبهشت واقع در شهر کتاب فرشته برگزار شد.

این مراسم که از ساعت ۱۷ آغاز شد با سخنرانی سروش ریاضی، مدیر نشر موسیقی ارغنون و سردبیر نشریه «گزارش موسیقی» همراه بود. وی به شرح نشر آثار سمفونیک توسط آهنگسازان جوان ایرانی پرداخت و گفت: این اتفاق به دلایل متعدد از جمله هزینه های بالا به ندرت در ایران صورت می گیرد تا جایی که طی چند دهه اخیر انتشار این آثار به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد.

 

در ادامه احمدرضا اسماعیلی آهنگساز اثر درباره نامگذاری آلبوم و اینکه واژه «مجلس» از چه جایگاهی در ادبیات ایران برخوردار است، توضیحاتی ارائه داد. وی همچنین به شکل گیری و ضبط این اثر در راستای پروژه دانشگاهی اش و مصائب انتشار آن اشاره و این آلبوم را به استاد خود مهران روحانی تقدیم کرد.

مهران پورمندان، موسیقیدان و مدرس دانشگاه نیز در این مراسم درباره توجه موسیقیدانان نسل جوان به خلق آثار کلاسیک صحبت کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی جامعه، خلق این دست آثار توسط نسل امروز ستودنی است.

 

در پایان مراسم فیلم مستندی از اجرا و ضبط اثر توسط ارکستر سمفونیک ملی اوکراین به رهبری ولادیمیر سیرنکو نمایش داده شد.

نظر شما