معرفی داوران فیلم‌های کوتاه جشنواره بین‌المللی شهر

۱۳۹۴/۰۳/۰۱ - ۰۹:۴۰:۳۱
کد خبر: ۲۸۶۸۳۳
معرفی داوران فیلم‌های کوتاه جشنواره بین‌المللی شهر
راعی، روئین‌تن، توکلی، موسائیان و برزگر داوران فیلم های کوتاه جشنواره شهر هیات داوران بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه پنجمین جشنواره بین‌المللی شهر معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا، مجتبی راعی، علی روئین‌تن، بهرام توکلی، وحید موسائیان و مجید برزگر اعضای هیات داوران بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه جشنواره را تشکیل می‌دهند و کار ارزشیابی و داوری نهایی آثار راه یافته در این بخش را بر عهده دارند.

این پنج داور، 39 فیلم کوتاه را در جشنواره بین‌المللی فیلم شهر ارزیابی خواهند کرد که این آثار از بین 413 فیلم کوتاه رسیده به دبیرخانه جشنواره انتخاب شده‌اند.

بر اساس این گزارش، اعضای هیات داوران بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه پنجمین جشنواره بین‌المللی شهر عبارتند از:

** «مجتبی راعی» متولد 1336 (اصفهان) و فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر است. وی نخستین فیلمش، با نام «انسان و اسلحه» را به عنوان پایان نامه تحصیلی ارائه داد و این آغازگر فعالیت حرفه‌ای راعی بود. او در کنار کارگردانی و نویسندگی به تدریس کارگردانی نیز مشغول است.

«انسان و اسلحه»، «تابستان 58»، «تونل»، «جای امن»، «غزال»، «تولد یک پروانه»، «جنگجوی پیروز»، «صنوبر»، «سفر به هیدالو»، «عصر روز دهم» و «ترنج» فیلم‌های سینمایی مجتبی راعی است.

** «علی روئین‌تن» متولد 1348 (شیراز) و دانش‌آموخته ادبیات نمایشی است. او نویسنده و کارگردان فیلم‌های سینمایی «دل‌شکسته»، «زمهریر» است و ساخت چندین فیلم کوتاه و مستند را در کارنامه کاری خود دارد.

نگارش فیلمنامه‌های سینمایی مادام قجر و قداره‌بند، طراحی صحنه، مدیریت تولید و دستیاری کارگردان چند فیلم سینمایی و تلویزیونی، نگارش کتاب راز و رمز سیمرغ و... از جمله فعالیت‌های روئین‌تن بوده است.

** «وحید موسائیان» متولد ۱۳۴۸ (خرم‌آباد) است و از جمله کارگردانان سینمای ایران است که در حوزه فیلم بلند، کوتاه و مستند فعالیت داشته است.

وی از اعضای آکادمی فیلم آسیاپاسیفیک است و توانسته جوایز متعددی را از جشنواره‌های ایرانی و خارجی کسب کند. «آرزوهای زمین»، «خاموشی دریا»، «تنهایی باد»، «خانه روشن»، «گوشواره»، «سرزمین گمشده»، «گل‌چهره»، «فرزند چهارم» فیلم‌های بلند سینمایی موسائیان به عنوان کارگردان است.

** «بهرام توکلی» متولد 1355 (تهران) و دارای مدرک کارشناسی ارشد فیلمنامه‌نویسی از دانشگاه تربیت مدرس است. وی فعالیت سینمایی خود را با کارگردانی فیلم‌های کوتاه آغاز کرد. او علاوه بر فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی، چندین کتاب نیز تالیف کرده است.

«پابرهنه در بهشت»، «پرسه در مه»، «اینجا بدون من»، «آسمان زرد کم عمق»، «بیگانه» و «من دیه‌گو مارادونا هستم» فیلم‌های بلند سینمایی کارنامه کاری توکلی است.

** «مجید برزگر» متولد 1351 (همدان) و دارای مدرک کارشناسی کارگردانی و کارشناسی ارشد ادبیات دراماتیک است. او تاکنون سه فیلم بلند سینمایی به نام‌های «فصل باران‌های موسمی»، «پرویز» و «یک شهروند کاملا معمولی» را کارگردانی کرده که البته فیلم آخرش هنوز به نمایش در نیامده است.

دریافت جوایز متعدد بین‌المللی، حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی فیلم کوتاه و بلند سینمایی، عضویت در هیات مؤسس و هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران، عضویت در هیات‌های انتخاب و داوری جشنواره‌های فیلم کوتاه و خانه سینما از جمله مواردی است که در کارنامه وی به چشم می‌خورد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز