کتاب عکس «امامزاده‌های دارالخلافه» رونمایی شد

۱۳۹۴/۰۴/۱۴ - ۱۱:۳۸:۲۰
کد خبر: ۲۹۷۳۰۵
کتاب عکس «امامزاده‌های دارالخلافه» رونمایی شد
کتاب عکس «امامزاده‌های دارالخلافه» از «حمید فروتن» رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، این کتاب 13 تیرماه با حضور احمد مسجدجامعی - عضو شورای شهر تهران -، حجت‌الاسلام شیخ عبدالحسین معزی - نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ایران‌ - و برخی مدیران میراث فرهنگی در «سرای کاظمی» که به‌عنوان دفتر مدیریت بافت تاریخی منطقه 12 تهران از آن استفاده می‌شود، رونمایی شد.

در این کتاب، تصاویر حمید فروتن از امامزاده «اسماعیل (ع)»، امامزاده «سید اسماعیل (ع)»، بقعه «پیر عطا»، امامزادگاه «چهل‌تنان (ع)»، امامزاده «روح‌الله (ع)»، امامزاده «زید (ع)»، امامزاده «سید ناصرالدین (ع)»، امامزاده «سید ولی (ع)»، امامزادگان «هفت دختران (ع)» و امامزادگان «یحیی و محمد (ع)» به چاپ رسیده است.

حجت‌الاسلام معزی در مراسم رونمایی از این کتاب اعلام کرد که بقعه «پیر عطا» به‌عنوان امامزاده شناخته نمی‌شود، بلکه «پیرعطا» داماد ناصرالدین‌شاه بوده که به‌دلیل بخشنده بودن، نزد مردم مورد احترام بوده است.

این کتاب به شمارگان 1500 نسخه و در 155 صفحه و توسط «آوردگاه هنر و اندیشه» به چاپ رسیده است. تصویر روی جلد این کتاب نیز از امامزاده «سید اسماعیل (ع)» و از مجموعه تصاویر حمید فروتن است.

نظر شما
نظرات
میترا
|
-
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
0
0
این کتاب مگه متعلق به آقای فروتنه؟ایشون فقط عکاس این کتابند.گرد آورنده کتاب آقای یعقوبی هستند.ظاهرا خبرنگار شما تو مراسم رونمایی حضور نداشته
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز