با اجرای قطعات موسیقی و پرفورمنس

«وقتی ما مردگان برمی‌خیزیم» افتتاح شد

۱۳۹۴/۰۶/۱۴ - ۱۱:۵۱:۳۳
کد خبر: ۳۱۴۶۵۷
«وقتی ما مردگان برمی‌خیزیم»  افتتاح شد
افتتاحیه نمایش «وقتی ما مردگان برمی‌خیزیم» به کارگردانی شهاب آگاهی، با اجرای کنسرتی از قطعات موسیقی این نمایش جمعه ۱۳ شهریور در تالار حافظ برگزار شد.
به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ،نمایش «وقتی ما مردگان برمی‌خیزیم» بر اساس متنی از هنریک ایبسن از روز یکشنبه ۱۵ شهریور در تالار حافظ تهران به روی صحنه می‌رود.
افتتاحیه این نمایش جمعه‌شب، ۱۳ شهریور در تالار حافظ در حالی برگزار شد که اعضای این گروه کنسرتی از قطعات موسیقی نمایش «وقتی ما مردگان برمی‌خیزیم» را اجرا کردند.
شهاب آگاهی کارگردان این نمایش در پایان اجرای قطعات موسیقی، با اشاره به بیش از یک سال تمرین اعضای گروه، گفت: اجرای امشب در واقع قطعاتی از موسیقی تئاتر اصلی بود که در طول مدت تمرین‌ها تولید شد و در زمان اجرای نمایش مخاطب می‌تواند آن‌ها را بشنود.
او همچنین در مورد متن این نمایش خاطرنشان کرد: «وقتی ما مردگان برمی‌خیزیم» به عنوان آخرین اثر هنری هنریک ایبسن از نظر سبک نگارش بسیار غنی است و نسبت به دیگر آثار ایبسن در شخصیت‌پردازی و ایجاد دنیایی وهم‌آلود قدرتمندتر به نظر می‌رسد.
در ادامه نوید گوهری طراح موسیقی نمایش «وقتی ما مردگان برمی‌خیزیم» نیز با بیان اینکه فرایند تولید موسیقی این تئاتر، ماه‌ها زمان برده است، تأکید کرد: شاید عنوان «طراح موسیقی» برای مخاطب آشنا نباشد، اما واقعیت این است که در این نمایش، چیزی به نام آهنگسازی نداشتیم و تمام قطعات در طول ماه‌ها تمرین به دست آمد.
او همچنین افزود: در این نمایش همه بازیگران، خودشان نوازنده، خواننده و حتی آهنگساز هستند و این مسئله در طول اجرای نمایش مشهود است.
گوهری در مورد تفاوت موسیقی در نمایش «وقتی ما مردگان برمی‌خیزیم» با دیگر نمایش‌ها، گفت:‌ در این نمایش، مرزهای بین آهنگساز، خواننده، نوازنده و بازیگر به شکل نهادینه‌شده‌ای حذف شده است و بسیاری از نواها در فرایند تمرین اعضای گروه به دست آمده است.
گفتنی است نمایش «وقتی ما مردگان برمی‌خیزیم» بر اساس نمایشنامه‌ای از هنریک ایبسن و به کارگردانی شهاب آگاهی شهریور و مهرماه ۹۴ هر شب ساعت ۲۰:۱۵ در تالار حافظ تهران به روی صحنه می‌رود.
در این نمایش مهدی اعتمادسعید، سارا اکبری، نیلوفر ندایی، ماکان اشگواری، طاهره هزاوه، محمد طاهری و سجاد شفیعی به ایفای نقش می‌پردازند؛ همچنین طراحی موسیقی این نمایش را نوید گوهری بر عهده دارد و آرش فتاحی و یاسمن کوزه‌گر به عنوان نوازنده-اجراگر نیز در این نمایش همکاری می‌کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز