ابراهیم فروزش:

با حمایت از نسل جوان، قطعا سینمای تابناکی را پیش رو خواهیم داشت

۱۳۹۴/۰۹/۲۳ - ۱۲:۱۹:۴۷
کد خبر: ۳۴۹۲۰۴
با حمایت از نسل جوان، قطعا سینمای تابناکی را پیش رو خواهیم داشت
ابراهیم فروزش کارگردان سینما گفت: اگر از سینما آن‌طور که باید حمایت شود، شاهد اتفاقات خوبی در عرصه جهانی خواهیم بود. ضمن این که باید برای نسل جدید هزینه شود و از آنها حمایت‌های لازم صورت گیرد، تا سینمای تابناکی را پیش رو داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری برنا،ابراهیم فروزش کارگردان سینما درباره برگزاری مسابقات فیلمسازی چون "نور ابن هیثم" و تاثیر آن بر آینده سینمای ایران افزود: بسیار خوشحالم که این جشنواره برگزار می‌شود؛ مشابه این مسابقه امسال در جشنواره فیلم نوجوان مطرح شد و عده‌ای از دوستان جوان ما در همین سن وسال فیلمسازی کرده بودند و وارد مسابقه شدند.  با توجه به این‌که زمان کافی در اختیار نداشتند، اما آثار خوبی ارائه کردند. در این زمینه هر قدر استعدادها محک زده شوند، بر آینده سینمای ما تاثیرگذار است. وقتی فیلمسازان در سنین نوجوانی یا جوانی به سمت سینما می‌آیند، بر سینما بسیار تاثیرگذار خواهند بود.

وی ادامه داد: اما اگر گرایش به سمت سینما از روی هوس باشد، قطعا گذراست و در آینده به یک آشفتگی در این عرصه می‌رسیم. برعکس آنچه که اندیشیده می‌شود، سینما محلی برای پولدار شدن نیست، در سینمای ایران به دلیل تمام مشکلاتی که وجود دارد بسیاری بیکار مانده‌اند. بنابراین توصیه می‌کنم به سینما نه به عنوان شغل اصلی، بلکه باید به عنوان یک شغل جانبی نگاه کرد. جاذبه‌های سینما نباید آنها را گول بزند باید به سینما عاشقانه نگاه کنند.
کارگردان فیلم «بچه‌های نفت» افزود: سینما را نباید به عنوان یک مشغولیت نگاه کرد، بلکه باید به عنوان یک هنر به آن نگریست. باید سینما را در کنار هنر نگه داشت و نخبگانی را وارد این عرصه کرد که نمایشگر سینمای آینده ما باشند.
 فروزش با اشاره به این که شخصیت‌های بزرگ ما مهجور مانده‌اند گفت: طرح این  موضوع در مسابقه "نور ابن هیثم" جنبه آگاهانه‌ای دارد و مردم بزرگان را می‌توانند از این طریق بشناسند، چرا که سینما در این مسیر بسیار پرکاربرد است، از سوی دیگر برای تمام افرادی که علاقمند به گذشته ایران و مردم ایران هستند فضای کافی وجود دارد. باید این موضوع را به  فال نیک گرفت و من به شخصه به برگزار کنندگان این مسابقه خسته نباشید می‌گویم.
وی ادامه داد: متاسفانه این مسابقات خیلی سریع به فراموشی سپرده می‌شوند، در حالیکه نباید اینگونه باشد. باید برای آن زمان گذاشت و بخش دولتی نیز حمایت‌های لازم را داشته باشد تا این استعدادها شکوفا شوند، باید فرصت ایجاد شده را غنیمت شمرد.
فروزش با اشاره به این که نباید با تغییر مدیریت روال برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها تغییر کند، بیان کرد: این گردهمایی ضوابط خودش را دارد و برگزارکنندگان این مسابقه باید نگاهی به جشنواره‌های داخلی و خارجی که در کل دنیا برگزار می‌شود داشته باشند. باید برنامه‌ریزی درست و بلند مدتی برای آن داشت و سنگ بنا را درست گذاشت وگرنه دچار مشکلاتی می‌شویم که در جشنواره‌هایی چون کودک آن را می‌بینیم. ما به همراه تغییر مدیریت، هر سال دچار مشکلات عدیده‌ای برای این جشنواره می‌شویم که درست و اصولی نیست. در واقع باید هدف از ابتدا مشخص باشد و نیروها آموزش‌های لازم را ببینند و با در نظرگرفتن جشنواره‌های مشابه خارجی، اصولی که بعد از سالیان سال  تجربه کرده‌اند و به رایگان در اختیار ما گذاشته‌اند را مورد استفاده قرار دهیم.  نباید تغییر مدیریت روال برگزاری جشنواره را تغییر دهد.
کارگردان فیلم سینمایی «خمره» در پایان اظهار کرد: جوانان آینده ما را می‌سازند، نباید خسته شوند، چرا که این راه بسیار سخت است. امروز کودکان ما از سنین بسیار پایین دوربین به دست می‌گیرند و اولین گام‌های ورود به سینما را در سنین بسیار پایین بر‌می‌دارند. اگر آموزش در این زمینه درست و اصولی صورت گیرد، قطعا اتفاقات خوبی را رقم می‌زنند. اگر از سینما آن‌طور که باید حمایت شود، شاهد اتفاقات خوبی در عرصه جهانی خواهیم بود. ضمن این که باید برای نسل جدید هزینه شود و از آنها حمایت‌های لازم صورت گیرد، تا سینمای تابناکی را پیش رو داشته باشیم.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز