درگفتگو با "برنا" اعلام شد:

آرش فولادوند: برنامه‌ای برای کنسرت در ایران ندارم

۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۰۸:۳۹:۳۱
کد خبر: ۳۵۵۹۳۲
آرش فولادوند: برنامه‌ای برای کنسرت در ایران ندارم
این رهبر ارکستر ضمن اعلام اینکه متاسفانه چون محدودیت زمانی دارم بیشتر وقت خود را با دانش آموختگان می گذرانم، برنامه خاصی برای برگزاری کنسرت ندارم.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی خبرگزاری برنا٬آرش فولادوند رهبرارکستر سمفونیک در رابطه با علت سفرش به ایران اظهار داشت: هر سال برای دیدن خانواده خود به ایران می آیم اما در این سفر با مسولین و کسانی که به صورت حرفه ای گروه کر دارند  صحبت ها و نظراتی رد و بدل شده که در صورت امکان فعالیت هایی داشته باشیم.

این هنرمند در پاسخ به این سوال که آیا در مدت زمان حضور شما در ایران قصدی برای برگزاری کنسرتی هم دارید بیان کرد:  متاسفانه چون محدودیت زمانی دارم و همچنین رهبر ارکستر هستم بیشتر وقت خود را با دانش آموختگان کار میکنم باید بتوانم گروه کری در حد فرانسه پیدا کنم. البته خیلی از آموزشگاه ها با من تماس گرفتند و ابراز تمایل کردند و من هم با خیلی از این گروه ها آشنا شده ام که بسیاری از آن ها از کیفیت بالایی برخوردارند ولی از نظر تعداد گروه با محدودیت مواجه هستند و یا در مقابل گروهی که محدودیت نفر ندارد اما تا حدودی آماتور بوده است.

این هنرمند مستعد و با آتیه درباره تفاوت های بین ارکسترهای ایرانی و اروپایی عنوان کرد: همین امروز بر سر تمرین ارکستر سمفونیک تهران بودم و آن چه دیدم  باعث افتخار  است. افراد گروه همه مستعد هستند و در اجراهایشان از کیفیت عالی برخور دارند که این جای دلگرمی و مباهات است.

فولادوند در ادامه افزود : متاسفانه محدویت های بسیاری وجود دارد که می تواند جلوی پیشرفت آنان را سد کند اما آن ها همواره تلاش می کنند و این خود جای تقدیر دارد. سازهای این دانش آموختگان خیلی کهنه و قدیمی است و اصلا به روز نیستند و اگر هم بخواهند سازهایی با کیفیت برای خود تهیه کنند از نظر قیمت خیلی گران هستند حتی برای اجرای یک تمرین جمعی که مختلط از دختران و پسران است باید از جاها و افراد مختلف اجازه کسب کنند وبتوان ثابت کنند که در یک شرایط حرفه ای این تمرین صورت می گیرد.

وی در رابطه با حضورش در کنسرت استاد حسین علیزاده بیان کرد: کنسرت از جو گرم و صمیمی برخوردار بود و قطعات دلپذیر و قشنگی هم اجرا شد صدای زیبای محمدمعتمدی و کیفیت نواختن نوازنده خود عواملی برای هرچه زیبا و با کیفیت اجرا شدن این کنسرت بود  گویی همه عوامل دستچین شده اند.

آرش فولادوند در ادامه درباره تفاوت برگزاری کنسرت در ایران و سایر کشورهای اروپایی تصریح کرد: در اروپا وقتی چنین کنسرتی با این عظمت برگزار می شود افرادی که بلیط می خرند و درآن حضور دارند مثلا ۲۰۰۰نفری که می ایند به عنوان اسپانسرهای کنسرت دیده می شود که به راحتی می توان از آن اجرا یک ویدیو و  کاست به بازار عرضه کرد و می توان به شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای فرستاد و چندین میلیون بیننده در سراسر دنیا تماشا کنند ولی متاسفانه چنین چیزی در کشور ما وجود ندارد چون مجوز تصویربرداری برای ضبط چنین اجراهایی نداریم.

این رهبر ارکستر جوان درباره سبک موسیقی خود و چگونگی همکاری بین ارکسترهای ایران با سایر کشورهای اروپایی گفت: تمام سعی من در این است که موسیقی شرقی را هارموناسیسیوم و ارکستراسیون موسیقی غربی آماده کنم و در کنسرواتیوم بتوانیم آن را دربیاوریم و به مردم خارج از کشور معرفی کنم مسئله ای که وجود دارد این است که وقتی گروهی از ایران به اروپا برای همکاری می آید باید در قالب ۴یا۵ نفری و از سرشناس ترین های موسیقی باشد که بتواند در اروپا اسپانسر بگیرد و از همین گروه بتوان در قالب سه چها هزار نفری کنسرت برگزار شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز