آثار رسیده به جشنواره «اشراق» انتخاب و داوری می‌‌شود

۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۱۱:۵۴:۰۱
کد خبر: ۳۵۶۲۰۲
آثار رسیده به جشنواره «اشراق» انتخاب و داوری می‌‌شود
آثار رسیده در هشت بخش مختلف جشنواره فیلم «اشراق» در ۴ کمیته انتخاب و داوری به صورت مجزا بررسی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، هفتمین نشست شورای سیاست‌گذاری سومین جشنواره فیلم حوزه «اشراق» با حضور محمد حسنی رییس مرکز فرهنگی هنری، حجت اسلام و المسلمین سید مجید پور طباطبایی، حجت الاسلام حسین نطنزی، مسعود معینی پور، مهدی بنکدار دبیر علمی جشنواره و محمد شکیبا دل دبیر اجرایی جشنواره برگزار شد.

 مهمترین موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد و بعد از تبادل نظر و بیان ابعاد مختلف موضوعات، تصمیم گیری‌هایی صورت گرفت موضوعات مربوط به داوری و انتخاب آثار برای داوری بود. در این جلسه اعضای شورای سیاست گذاری در مورد مسایل کلان مربوط به داوری پیشنهاداتی ارایه کردند که بعد از بررسی و نقد پیشنهادات مسایلی در خصوص انتخاب آثار و داوری به تصویب رسید.

با توجه به اینکه سومین جشنواره فیلم «اشراق» در بخش‌های هشت گانه فیلم کوتاه داستانی و تله فیلم، فیلم مستند، پویانمایی، نماهنگ، مجموعه‌های مستند تلویزیونی، فیلمنامه، نقد و مقاله (ویژه طلاب) و پژوهش (ویژه طلاب) برای رقابت علاقه مندان و شرکت کنندگان بخش بندی شده بود در این نشست مقرر شد که انتخاب آثار، داوری و ارزیابی نهایی، کلیه آثار رسیده در بخش‌های مختلف در ۴ کمیته مجزا انجام شود.

بنابراین در راستای این تصمیم گیری مقرر شد در کمیته اول به دلیل قرابت و نزدیکی موضوع، بخش‌های فیلم کوتاه داستانی و تله فیلم، نماهنگ و پویانمایی (انیمیشن) قرار بگیرند که در مرحله اول توسط هیات انتخاب پالایش شوند و سپس آثار انتخاب شده توسط هیات داورانی مشتمل از سینماگران مطرح کشور داوری و آثار برگزیده و حائز رتبه معرفی شوند.

همچنین مقرر شد بخش‌های مستند و مستند تلویزیونی در کمیته دوم و بخش فیلمنامه نیز در کمیته سوم قرار گیرند. در این دو بخش نیز نخست هیات انتخاب آثاری که حداقل‌های لازم برای داوری را دارند، انتخاب می‌کنند سپس آثار منتخب توسط هیات داوران بررسی می‌شوند و آثار برگزیده و حائز رتبه معرفی می‌شوند.

کمیته چهارم داوری جشنواره به بخش‌های پژوهش و نقد اختصاص دارد که بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری، آثار رسیده در این بخش توسط هیات داوران به صورت جداگانه بررسی می‌شوند و بعد از جمع بندی امتیازها آثار برگزیده معرفی خواهند شد.

در هفتمین نشست سیاست‌گذاری جشنواره ملی فیلم «اشراق» در راستای ارتقا بخشی به کیفیت انتخاب و داوری ها به دلیل شرکت طلبه و غیرطلبه در تمامی بخش‌ها، آثار طلاب و غیر طلاب به صورت جداگانه توسط همان هیات، انتخاب و داوران بررسی خواهد شد و طبیعتا براساس آنچه در فراخوان آمده بود به صورت جدا گانه جوایز آنها اعطا خواهد شد.

همچنین در این جلسه در خصوص اسکان مهمانان ویژه و مهمانان عمومی در زمان نمایش آثار برگزیده و جلسه اختتامیه مقرر شد مکانی مناسب برای مهمانان توسط کمیته اجرایی سومین جشنواره ملی فیلم حوزه، «اشراق» در نظر گرفته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز