در دیدار مدیران شبکه مستند با خانواده شهدای هسته ای مطرح شد:

تقدیر از تلاش های شبکه برای به تصویر کشیدن ارزش های شهدا

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۲:۵۰:۱۷
کد خبر: ۳۶۰۳۱۶
تقدیر از تلاش های شبکه برای به تصویر کشیدن ارزش های شهدا
در سالگرد شهدای هسته ای، شهید مصطفی احمدی روشن و شهید مسعود علی محمدی مدیران شبکه مستند به دیدار خانواده ایشان رفتند و رحیم احمدی روشن، پدر بزرگوار شهید، خود را بیننده شبکه مستند معرفی و به خاطر نمایش واقعیت ها در این شبکه قدردانی کرد و همسر شهید علی محمدی نیز درباره تاثیر ساخت مستند درباره همسرش سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا،  همزمان با 21 دی ماه، سالگرد شهادت شهید هسته‌ای مصطفی احمدی روشن، مدیران شبکه مستند و تعدادی از مستندسازان به دیدار خانواده وی رفتند.

پدر شهید احمدی روشن در این دیدار گفت: من به شبکه مستند علاقه زیادی دارم. چون این شبکه واقعیات دنیا را نشان میدهد. در حالی که شبکه های دیگر تصنعی هستند و اصل قضیه را نمی گویند. برای همگی آرزوی موفقیت و سلامتی دارم.
 
حضور شما ما را به ادامه راه فرزندانمان امیدوار می کند
وی با قدردانی از حضور مدیران شبکه، یادآوری مجاهدت های شهدا از جمله دانشمندان هسته ای را باعث دلگرمی خانواده آنها دانست و گفت: اینگونه ما امیدوار می شویم که کارها و مجاهدت های فرزندانمان در نبودشان ساری و جاری است. فرزندانی که در مظلومیت به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: اگر جنگ را مرور کنید میبینید رزمندگان مقابل دشمن اسلحه داشتند اما بچه های ما به ظاهر میدانستند کارشان خطرناک و جبهه نرم در مقابل استکبار جهانی است اما اسلحه ای برای دفاع از خودشان نداشتند.
 
به تصویر کشیدن واقعیت ها امانتی نزد شما است
پدر شهید احمدی روشن وظیفه رسانه ملی را به تصویر کشیدن مجاهدت شهدا در قالب فیلم خواند و گفت: شما رسالت به خصوصی دارید و باید واقعیت ها را به مردم نشان بدهید. این یک امانت نزد شما است.
مادر شهید احمدی روشن نیز گفت: از زحمات شما در شبکه مستند که تمام واقعیت ها را بدون پرده به تصویر میکشید، تشکر می کنم. کار شما بسیار با ارزش است. ما در خانواده مان شهید جنگ هم داریم و آقا محسن عموی مصطفی در دی ماه سال ۶۰ به شهادت رسید. پیکر او نیز هنوز برنگشته و مادر ایشان سال گذشته با چشم انتظاری به رحمت خدا رفتند. مصطفی نیز 30 سال بعد از عموی خود به شهادت رسید.
 
تلاش برای زنده نگه داشتن یاد شهدا
امیر تاجیک مدیر شبکه مستند در این دیدار شهدا را به مثابه آینه جامعه خواند و گفت: تلاش میکنیم یاد شهدا را در رسانه ملی زنده نگه داریم و به زندگی آنها به صورت عمیق بپردازیم.
ابوالقاسم ناصری مدیر گروه تولید شبکه مستند نیز اشاره ای به تولید و پخش مجموعه مستند «من ایرانی ام» داشت که به معرفی دانشمندان بزرگ ایرانی می پردازد که جا پای دانشمندان می گذارند.
 
دیدار با خانواده شهید علیمحمدی
امروز سه شنبه 22 دی ماه و همزمان با سالگرد شهادت مسعود علیمحمدی استاد فیزیک دانشگاه تهران نیز مدیران شبکه به دیدار همسر، فرزند و نوه او رفتند.
همسر شهید علی محمدی نیز ضمن تشکر از حضور مدیران شبکه مستند و مستندسازان در این دیدار گفت: دکتر علیمحمدی جزو اساتیدی بود که در درس سختگیری خاصی داشت اما با دانشجویانش همراهی هم می کرد و روز کلاس و امتحان را به خاطر یکی از دانشجویان بیمار تغییر می داد.
 
پخش مستند رسانه ملی در ژنو
وی همچنین با اشاره به مستندی که بلافاصله پس از شهادت همسرش توسط مدیر فعلی شبکه مستند ساخته شده بود، تأکید کرد: این اثر جزو بهترین مستندهایی بود که درباره شهید علیمحمدی ساخته شد و ما آن را حتی در اجلاس حقوق بشر که در شهر ژنو سوئیس برگزار شد، پخش کردیم.
 
تلاش برای انعکاس صحیح اهداف شهدا در شبکه مستند
تاجیک نیز تصریح کرد: آن مستند به خاطر سخنان دلنواز شما بود که موثر واقع شد. ما شبکه کوچکی هستیم اما افق دیدمان بزرگ است و دوست داریم در راستای اهداف شهید بزرگوار علیمحمدی از جمله اعتلای علمی کشور تلاش کنیم، برنامه بسازیم و در اختیار مخاطبان قرار دهیم. باشد که با دعای شما موفق باشیم.
وی افزود: شهادت ایشان نقصان بزرگی برای جامعه علمی کشور است و امیدوارم با تلاش دانشمندان دیگر راه ایشان ادامه پیدا کند.
همسر شهید علیمحمدی نیز با اشاره به معجزاتی که در ۶ سال گذشته پس از شهادت همسرش به چشم دیده، به ازدواج دو فرزندش در فاصله 6 ماه اشاره کرد و اینکه هزینه این دو ازدواج به شکل معجزه آسایی فراهم شده بود.
در این دیدارها علاوه بر مدیران شبکه مستند، امیر توده روستا و بهزاد رسول زاده که هر دو از مستندسازان عضو خانواده معظم شهدا هستند، نیز حضور داشتند.

مستند کوتاهی که از دیدار با خانواده شهید احمدی روشن تهیه شده امروز سه شنبه 22 دی ماه ساعت 15:30 و 21:45 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز