فیلم «خاطرات اسب سیاه» درمیان ۹ برگزیده جشنواره استانبول

۱۳۹۴/۱۱/۲۸ - ۱۴:۵۶:۱۲
کد خبر: ۳۷۴۶۷۷
فیلم «خاطرات اسب سیاه» درمیان ۹ برگزیده جشنواره استانبول
فیلم «خاطرات اسب سیاه» آخرین ساخته شهرام علیدی که محصول مشترک ایران و ترکیه در سال ۲۰۱۵ است، به جمع ۹ فیلم بخش مسابقه جشنواره فیلم استانبول راه پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، در بخش بین الملل جشنواره فیلم استانبول، فیلم «خاطرات اسب سیاه» به رقابت با فیلم‌هایی از کشورهای امریکا، فرانسه، آلمان، چین، بلژیک، اتیوپی، فنلاند، انگلیس، ترکیه و اسپانیا می‌پردازد. در میان فیلم‌های انتخاب شده بخش مسابقه فستیوال استانبول امسال، برگزیدگان جشنواره‌های کن، لوکارنو، روتردام، ونکور، بوسان و پکن دیده می‌شوند و به گفته کارشناسانان و منتقدین حاضر در این جشنواره، رقابت تنگاتنگی برای کسب جوایز این جشنواره وجود خواهد داشت.

فیلم «خاطرات اسب سیاه» روایت دختری است جانش را از دست داده  و وصیت کرده، اسب سیاهش را برای آخرین دیدار نزدش بیاورند و...

براک توزون آتاچ بازیگر مشهور ترکیه‌ای از جمله بازیگرانی است که در این فیلم بازی می‌کند که اخیرا همبازی آرنولد شوارلد زینگر در فیلم «نیک آف دیتی» بوده و در سریال جنجالی «حریم سلطان» نیز به ایفای نقش پرداخته است. همچنین بازی ویلدان آتاسور بازیگر سریال ترکیه‌ای «ایزل» و شوال سام ستاره مشهور سینما و موسیقی ترکیه نیز در این فیلم سینمایی از نکات قابل توجه مخاطبان ترکیه‌ای خواهد بود.

نهمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم استانبول روز ۱۷ فوریه آغاز به کار می‌کند و مراسم اختتامیه آن در روز ۲۸ فوریه برگزار می‌شود.

فیلم بلند «زمزمه با باد» شهرام علیدی نیز در سال ۲۰۰۹ جوایز متعددی را از جشنواره فیلم کن و دیگر جشنواره‌های معتبر بین‌المللی کسب کرده بود.

نظر شما