می‌گفتند «پایان خدمت» کله ندارد و این کلمه برایم عجیب و غریب بود

۱۳۹۴/۱۲/۰۹ - ۱۰:۳۲:۵۵
کد خبر: ۳۷۸۵۸۵
می‌گفتند «پایان خدمت» کله ندارد و این کلمه برایم عجیب و غریب بود
«حمید زرگرنژاد» کارگردان «پایان خدمت» در مورد اکران این فیلم گفت: اصلاً از شرایط پخش «پایان خدمت» راضی نیستم و اکران آن واقعاً ضعیف است؛ در دفاتر پخش می‌گفتند که فیلمت کله ندارد و این کلمه برایم چیز عجیب و غریبی بود.

به گزارش خبرگزاری برنا، فیلم سینمایی «پایان خدمت» نخستین ساخته «حمید زرگرنژاد» و به تهیه‌کنندگی «علیرضا جلالی» و «حمید آخوندی» هم اکنون در سینماهای تهران روی پرده است؛ کارگردان «پایان خدمت» در گفت‌وگویی در مورد آخرین وضعیت اکران این فیلم گفت: حدود 10 روز است که از اکران این فیلم می‌گذرد؛ در روزهای اول، استقبال مخاطبان خوب بود، ولی با توجه به سرکشی‌هایی که به سینماها داشتم و در مدت این دو سالی که از ساخت این فیلم می‌گذرد و دوندگی‌هایی که در این زمینه داشتم به عینه مافیایی را که در پخش فیلم‌ها در سینمای ایران وجود دارد را به چشم‌های خودم دیدم.

وی افزود: وقتی که به عنوان یک بیننده، وارد سینماها می‌شوم و وقتی‌که می‌پرسم کدام فیلمها را ببینم؟ متصدی سینما بین این همه فیلم، فقط اسم دو فیلم را بر زبان جاری و آن را به من معرفی می‌کند؛ بعداً که خودم را معرفی می‌کنم و می‌پرسم چرا مواد تبلیغاتی فیلم «پایان خدمت» در این سینما را نصب نکرده‌اید؟ می‌روند و آنها را از پشت می‌آوردند و در آنجا می‌گذارند. وقتی‌که از سینما خارج می‌شوم و شخص دیگری را می‌فرستم و بعد که از ایشان در این مورد می‌پرسم در جواب می‌گوید که دوباره پشت سر شما آنها را از آنجا برداشته‌اند.

زرگرنژاد در مورد اختصاص سانس‌های «پایان خدمت» به فیلم‌های دیگر گفت: سانس‌هایی که به من اعلام می‌شود با آن چیزی که در واقعیت اتفاق می‌افتد فرق دارد، برای نمونه وقتی‌که اعلام می‌شود «پایان خدمت» در سانس ساعت 7 غروب در فلان سینما اکران خواهد شد؛ بارها مشاهده کرده‌ام که در این سانس، اصلاً این فیلم اکران نمی‌شود و به جای آن فیلم دیگری روی پرده رفته است. حتی فکر می‌کنم آن فیلمی هم که به جای فیلم ما و در آن سانس پخش می‌شود به صاحب این فیلم هم نگویند؛ چون به اسم فیلم من در آن سانس پخش می‌شود.

وی همچنین گفت: «پایان خدمت» نخستین فیلم بلند سینمایی‌ام است و ناخواسته وارد موضوعی بسیار تلخ شده‌ام. اصلاً از شرایط پخش راضی نیستم و اکران آن واقعاً ضعیف است، دو سال تمام آقای «علیرضا جلالی» تهیه‌کننده «پایان خدمت» روزهای دوشنبه در راهروهای ارشاد بعد از شورای صنفی پخش دوندگی کردند تا سرگروهی این فیلم را گرفتند و متأسفانه در حال حاضر با این وضعیت روبرو می‌شویم و اکثر سانس‌های این فیلم را در وقتهای مرده و ظهر گذاشته‌اند که در آن زمان، کسی برای رفتن به سینما تمایلی ندارد. یکی دو سانس هم در ساعت 7

بعدازظهر داریم؛ وقتی‌که متوجه شدم قرار است آن را هم به فیلم دیگری بدهند.

کارگردان فیلم سینمایی «پایان خدمت» در ادامه اظهار داشت: کم کم داریم در زمینه اکران، آموزشهایی را می‌بینیم که متأسفانه بسیار ناراحت کننده است و همه هم نمی‌توانند وارد این بازی بشوند چون نه روحیه آن را دارند و نه هماهنگ و موازی با آن چیزی است که در سرصحنه زحمت کشیدی و می‌خواستی فیلمی را براساس داشته‌ها و اندوخته‌های فکری‌ات بسازی.

وی افزود: وقتی که به «اریکه ایرانیان» سرگروه سینماهای فیلم سینمایی «پایان خدمت» مراجعه می‌کنم و در آنجا سؤال می پرسم که چرا در معرفی فیلم‌ها و ارائه اطلاعات به مخاطبان، از «پایان خدمت» به عنوان آخرین فیلم اسم برده می‌شود؟ وقتی که حضوری مراجعه می‌کنم در جواب می‌گویند که کسی به اینجا مراجعه نکرده است تا در مورد این فیلم پیگیری بکند. فکر نمی‌کنم که پخش‌کننده «پایان خدمت» از زمانی‌که این فیلم اکران شده است حتی یکبار هم به سینماها سرزده باشد. وقتی که به پردیس سینمایی ملت مراجعه کردم در داخل انبار، سردرها و بنرهای این فیلم را درآورده‌ام، در این زمینه اعتراض کردم می‌گویند که کسی که بایستی اینها را نصب کند مریض است و این وضعیت فعلی فیلمی است که هم اکنون روی پرده است.

«حمید زرگرنژاد» در ادامه تأکید کرد: متأسفانه این وضعیت اکران فیلم سینمایی «پایان خدمت» است و درصدی از فروش فیلم هم به پخش‌کننده اختصاص پیدا می‌کند که برای این فیلم هیچ دوندگی انجام نداده است؛ هم اکنون دفتر تهیه‌کننده این فیلم به دفتر پخش تبدیل شده است و در آنجا مواد تبلیغی فیلم از جمله؛ بنر، تراکت، سردر و ...  آماده می‌شود، در حال حاضر، کارمندهای دفتر «پژمان فیلم» به کارمندهای پخش «پایان خدمت» تبدیل شده‌اند. پخش‌کننده در این وسط چکار می‌کند را نمی‌دانم، با اعتبار افراد صاحبنامی ما با این پخش‌کننده قرارداد بستیم ولی به بدترین شیوه ممکن، این فیلم را اکران کرده است. 

وی همچنین گفت: در این دو سال، وقتی‌که فیلم را به دفاتر پخش می‌بردیم، می‌گفتند که فیلمت کله ندارد و این کلمه برای من چیز عجیب و غریبی بود؛ وقتی‌که از آنها پرسیدم منظورتان از کله چیست؟ می‌گفتند که منظورمان ستاره بزرگ است و این برای ما خیلی مهم است، مخاطب فقط عکس را می‌بیند. به آنها می‌گفتم مگر برای شما فیلم مهم نیست؟ می‌گفتند که ما آنونس را نشان می‌دهیم و بلیط خریده بشود برای ما کافی است، گفتم پس تکلیف مخاطب چیست؟ هم اکنون تبلیغات و همچنین عکس‌های روی پوستر فیلم، حرف اول را در سینمای ایران می‌زند و این در واقع فرمول عجیب و غریبی است و با این کارها مخاطب را به اشتباه می‌اندازند؛ با این شیوه برای شعور مخاطب هیچ ارزشی قائل نیستند و اطلاعات درستی از فیلم‌ها ارائه داده نمی‌شود.

«حمید زرگرنژاد» کارگردان فیلم سینمایی «پایان خدمت» در پایان این گفت‌وگو اظهار داشت: در مورد بازیگران

چهره، سلایق مختلف و تصمیم‌های غیرحرفه‌ای و بی‌دلیلی در دفاتر پخش فیلم‌ها وجود دارد که در مورد فیلم

سینمایی «پایان خدمت» اجازه ندادم که این اتفاق بیافتد؛ تجربیات غلطی که خودشان از قبل داشتند را می‌خواستند در مورد این فیلم پیاده کنند و من اجازه این کار را ندادم، شاید یکی از دلایلی که این فیلم دیر پخش شد همین مورد بود.

نظر شما