تبریک سال نو یک نقاش به مردم با تابلویی لبریز از ماهی

۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۰:۳۶:۱۰
کد خبر: ۳۸۴۰۰۶
تبریک سال نو یک نقاش به مردم با تابلویی لبریز از ماهی
سالار جرجانی، نقاش و معمار جوان با یک تابلوی نقاشی فرا رسیدن نوروز ۱۳۹۵ خورشیدی را شادباش گفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، سالار جرجانی، نقاش و معمار جوان با یک تابلوی نقاشی که لبریز از ماهی است و در آن دریایی از ماهی، فضایی خاص را پدید آورده که در عین نشاط و شور زندگی، اشاراتی محیط زیستی را نیز به ذهن مخاطب می آورد، فرا رسیدن نوروز ۱۳۹۵ خورشیدی را شادباش گفته است.

سالار جرجانی در این باره گفت: قصدم از ارایه این اثر ضمن تبریک نوروز به اهالی فرهنگ و هنر و نیز یک یک هم‌میهنان عزیزم، ابراز امیدواری برای تغییر نگاه به محیط زیست است. نوروز یعنی روزگار نو، در این دوران تحول باید در سبک زندگی نیز تغییرات اساسی به وجود آورد که به گمانم جدی گرفتن مسایل زیست محیطی و محیط زندگی در اولویت است.

جرجانی که آذر ۱۳۹۴ نمایشگاهی با عنوان «خط ها نگاهم می کنند» را با تصویرسازی ها و نقاشی هایی از «پرندگان» برپا کرده بود، این بار و در آغاز یک مجموعه تازه  «ماهی ها» را دستمایه خود قرار داده است.

وی متذکر شد: این نخستین اثر از مجموعه «تو، ماهی من» است. من کیش را به عنوان محل سکونت برگزیده ام و بدون شک سوژه های آثارم از این اتمسفرها الهام می گیرند. در این اثر ضمن کنش نقاشانه با نوعی طراحی رها تلاش کرده ام مخاطب را به فضایی ارجاع دهم که شاید روزانه پیش رویش نیست اما زیر آب ها در جریان است و ممکن است سهل انگاری ما انسان ها این نوع زندگی را به مخاطره افکند.

جرجانی متذکر شد: ماهی در فرهنگ ایرانی جایگاهی والا و خاص دارد و از همین رو در مهم ترین آیین ایرانی در نوروز باستانی، روی سفره هفت سین تنها عنصر زنده است، این اثر به این مولفه نیز اشاره دارد.

وی با اشاره به تکنیک آثار خود گفت: کارهایم با ماژیک به وجود آمده‌اند و چون رشته و کار من معماری است از عناصر و ابزار معماری استفاده کردم. این کارها فی‌البداهه هستند و برای طراحی آنها اصلا از مداد استفاده نمی‌کنم که بشود در آن تغییری ایجاد کرد. طرح‌ها را با راپید می‌کشم و همه خط‌ ها را بدون تغییر یا پوشاندن و حذف کردن نگه می‌دارم.

جرجانی در پایان، آغازی خوش برای یک یک ایرانیان در سال نوی خورشیدی آرزو کرد. سلامتی، شادی و حفاظت از زندگی سالم و محیط زیست دیگر دلخواسته های این نقاش جوان برای ایرانیان است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز