یک معمار برجسته ایرانی: هر موزه نیازمند طرح منحصر به خود است

۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۰:۴۹:۰۹
کد خبر: ۳۸۴۰۲۰
یک معمار برجسته ایرانی: هر موزه نیازمند طرح منحصر به خود است
مهندس یحیی فیوزی در برنامه ی "رواق تماشا" رادیو گفت و گو اظهار داشت: وقتی که یک موزه معرف هنرهای معاصر است باید طراحی خاصی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا، ویژه برنامه ی "رواق تماشا" با موضوع طراحی موزه ها و عملکرد آن ها، با حضورمهندس یحیی فیوزی (معمار) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

مهندس یحیی فیوزی در این برنامه با اشاره به اهمیت ساخت موزه و رغبت معمارها به طراحی این بنای مهم، گفت: معمار برای طراحی یک موزه باید از تخصص های گوناگون و رشته های مختلفی از جمله تاریخ هنر آشنایی و آگاهی کامل داشته باشد.

وی با بیان این که در فرانسه بعد از جنگ جهانی دوم نگاه به موزه گسترش یافت، اظهار داشت: هنر در آن زمان بسیار تحرک و پیشرفت داشت و به طوری از قالب های متداول خود بیرون رفت، که در نتیجه در طراحی موزه ها تحولی ایجاد شده و بناهایی با فرم های جدید ساخته شدند.

این معمار برجسته ی ایرانی همچنین در ادامه تصریح کرد: امروزه بسیاری از معماران به دلیل گسترش تکنولوژی تا حدی از مهارت های اصلی خود دور شده اند.

مهندس فیوزی در خصوص ساختار و معماری موزه ی لوور پاریس، عنوان کرد: این موزه در ابتدا کاخی بود که در اختیار لویی های فرانسه قرار داشت که بعد ها به موزه تبدیل شد که از دوران های مختلف تاریخی دنیا و مکاتب هنری و فکری آثار گوناگونی در آن وجود دارد.

وی با اشاره به موزه هنرهای معاصر ایران در این باره گفت: این موزه به دلیل بینال هایی که در دو دهه اخیر در ایران برگزار شده و موفق هم بوده است اهمیت بسیاری پیدا کرده است.

یحیی فیوزی در ادامه با اشاره به اوضاع کنونی موزه ی کودکان در تهران، گفت: متاسفانه امروزه این موزه روح و حسی را که هنگام طراحی آن مطرح شد، ندارد.

این کارشناس موزه تاکید کرد: وقتی که یک موزه معرف هنرهای معاصر است باید طراحی خاصی داشته باشد و در کنار این موزه های مختلف هر کدام نیازمند طراحی منحصر به خود هستند.

این برنامه با اجرای امیررضا فرهبد از شبکه رادیویی گفت و گو پخش شده و همچنین فابل صوتی این برنامه از طریق سایت شبکه قابل دریافت است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز