بازیگرنقش «مریم مقدس» سفیر محیط زیست جشنواره بین المللی فیلم سبز شد

۱۳۹۵/۰۱/۲۲ - ۰۹:۳۶:۵۳
کد خبر: ۳۹۰۱۱۵
بازیگرنقش «مریم مقدس» سفیر محیط زیست جشنواره بین المللی فیلم سبز شد
شبنم قلی خانی بازیگر سینما و تلویزیون به عنوان یکی از سفیران محیط زیست در پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، شبنم قلی خانی در ارتباط با حفظ محیط زیست این چنین می گوید: مادر همه ما طبیعت است. دخترکم،او قصه ی اصلی را برایمان می گوید، قصه ی پاکی و تمییزی را،  قصه زندگی سالم را. دخترکم پلک هایش سنگین شده، او خواب می بیند و من قرار است خواب های او را ببافم.

خواب های زیبا و رنگی، خواب پرندگانی که هنوز از اینجا نرفته بودند، خواب رودهای پر آب و جنگل های سرسبز، اما انگار کلافهایم در هم گره خورده اند!

برای آسمان نخ خاکستری را برمی دارم و برای زمین نخ سیاه را! برای جنگل نخ قهوه ای!

نه این بی انصافی است خواب دخترکم رنگیِ رنگی بود حالا چرک و دود گرفته شده. حق طبیعی نسل بعد از من و تو، نسل کودکانمان زندگی در دنیایی سالم است. شاید روزی بود که این دغدغه ی من نبود اما امروز با مادر شدنم برای نسل بعد، برای دخترم، برای فرزند تو و برای تمام کودکانی که حقشان دیدن آسمان آبی و مزارع سرسبز و شرایط آب و هوایی درست و مساعد است احساس مسئولیت بیشتری می کنم.

امروز باید به کودکانمان آموزش صحیح حفظ منابع طبیعی داده شود، امروز باید قوانین تکمیل شوند و نواقص از آن قانون ها رفع شود.

حیف است اقلیم های ما تغییر کند با استفاده بی رویه از مواد آلاینده رشد جمعیت، افزایش ماشین آلات که همگی باعث افزایش گرمای زمین می شوند به مرور باعث تغییر اقلیم ها می شوند و آن وقت کمی دیر است. بیاید تا قبل از آن که دیر شود به فکر طبیعت، این موهبت خداوندی باشیم.

فرهنگ عامل تعیین کننده رفتارهای افراد در یک جامعه است و رفتارهای زیست محیطی تک تک افراد نشات گرفته از این عامل مهم می باشد همه ما می دانیم که اساسی ترین وظیفه انسان امروزی در قبال همه داشته های طبیعی مسئولیت پذیری است و همچنین یکی از دلایل عدم مشارکت افراد در حفظ محیط زیست نداشتن علاقه است. افزایش علاقه عمومی برای شناخت مشکلات در اولین مرحله فرایند جلب مشارکت عمومی است، و در انتها محیط زیست شاید در نگاه اول یک موضوع کلی باشد ولی رسیدگی به آن وظیفه همه ماست، به همدیگر یادآوری کنیم که قرار است نسل بعدی ما در این جهان زندگی کنند.  «زندگی» واژه ای است که از زنده بودن برمی آید و زنده بودن در داشتن هوای سالم، آب سالم، خاک سالم و در کل محیط زیست سالم معنا پیدا می کند.

نظر شما